Συνεχίζουμε τις δοκιμές μας στη γκάμα των ηλεκτρικών ποδηλάτων της House of Wheels, αυτή τη φορά με ένα σπαστό city bike! Μετά το full-suspension CD-15 και το ηλεκτρικό fatbike RSII-Lκαι τοσπαστό MX-25, ήρθε η ώρα του House of Wheels GS25 Fusion, του πρώτου μοντέλου της εταιρείας με μοτέρ μεσαίας τριβής και μάλιστα της “επώνυμης” Yadea! Υπόσχεται μεγάλη αυτονομία και άνετη ανάβαση σε μεγάλες κλίσεις… τα καταφέρνει; Πάμε να το δούμε!

House of Wheels GS25 Fusion video review

Πριν συνεχίσουμε το review μας, να τονίσουμε οτι το GS25 Fusion κοστίζει €2.140 αυτή τη στιγμή αλλά με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, αυτό σημαίνει τελική τιμή €1.449! Έρχεται με 1 χρόνο εγγύηση και μπορείτε να το βρείτε στο houseofwheels.gr και να το δείτε από κοντά στο κατάστημα της εταιρείας, στη Γλυφάδα.

Κατασκευή και εργονομία

To GS25 Fusion σχεδιάστηκε για μικτή χρήση, εντός και εκτός δρόμου, αλλά κυρίως για commuting σε άσφαλτο και ήπιο off-roading. Είναι διαθέσιμο μόνο σε μαύρο ματ χρώμα και μόνο σε ένα μέγεθος, κατάλληλο για αναβάτες 1,70-1,90cm περίπου, ενώ ζυγίζει 25,5 Kg. Δεν είναι “σπαστό” και με τους τροχούς των 27,5″, το μήκος του αγγίζει τα 180cm και το ύψος του τα 105cm. Είναι αρκετά μακρύ, λοιπόν, οπότε δύσκολα θα χωρέσει ακόμα και σε ένα μεγάλο ασανσέρ, για παράδειγμα. Ευτυχώς οι τροχοί του αφαιρούνται μέσω quick release μηχανισμού, οπότε ο εμπρός τροχός βγαίνει σε λίγα δευτερόλεπτα και έτσι μειώνονται οι διαστάσεις του ποδηλάτου.

Το μέγιστο φορτίο που υποστηρίζει είναι 125 Kg, μαζί με το δικό του βάρος. Για χρήση εντός δρόμου, βέβαια, δεν θα έχει πρόβλημα ακόμα και με έναν πιο βαρύ αναβάτη. Η σέλα είναι ρυθμιζόμενη καθ’ύψος και έχει ικανοποιητικό εύρος. Στο πίσω μέρος υπάρχει και σχάρα για τη μεταφορά φορτίου, τόσο επάνω της, όσο και για να κρεμάσετε σάκους στα πλάγια, αυξάνοντας έτσι σημαντικά τις δυνατότητές της. Η σέλα είναι η Essenza της Selle Royale και είναι αρκετά άνετη και με μεγάλη επιφάνεια. Η απόσταση της σέλας από το επίκεντρο του hub φτάνει έως και τα 68cm, ενώ στο ελάχιστο περιορίζεται στα 54cm καθώς η σέλα “βρίσκει” στη σχάρα και δεν μπορεί να κατέβει περισσότερο.

Τέλος, το σταντ βρίσκεται στο πίσω μέρος του σασί και είναι μεγάλο και εύχρηστο, τοποθετημένο σωστά.

Ανάρτηση, τροχοί, φρένα

Εκτός από τα all-terrain ελαστικά της CST με φάρδος 2,10″, στο εμπρός μέρος βρίσκουμε και το NEX-E25 πηρούνι της Suntour. Δεν είναι ρυθμιζόμενο αλλά βοηθά αρκετά στην απόσβεση των κραδασμών, σε συνδυασμό με τα ελαστικά. Είναι κάτι που θα εκτιμήσετε σε μέτριο προς κακό οδόστρωμα αλλά και σε ήπιο off-roading, αν και σίγουρα δεν υπάρχει σύγκριση με ένα full-suspension μοντέλο. Το αρνητικό είναι πως τα ελαστικά έχουν μεγάλη τριβή κύλισης και γι’αυτό θα χρειαστείτε αρκετά την υποβοήθηση.

house of wheels gs25 fusion review getelectric e-bike ηλεκτρικό ποδήλατο (2)

Από πλευράς πέδησης έχουμε υδραυλικά δισκόφρενα Shimano, κλειστού κυκλώματος, των 160mm εμπρός και πίσω. Η αίσθηση στις μανέτες είναι αρκετά καλή και σε συνδυασμό με τα λάστιχα, το φρενάρισμα είναι ικανοποιητικότατο.

Να σημειώσουμε οτι πλαστικά φτερά με mud-flaps στην άκρη τους, σας προστατεύουν από τα νερά που ανασηκώνουν οι τροχοί.

Μοτέρ και ισχύς

Το House of Wheels GS25 Fusion έχει ένα μοτέρ μεσαίας τριβής 250W της Yadea, με λειτουργία στα 36V. Αποδίδει 80Nm ροπής και είναι σαφώς από τα highlights του μοντέλου, ένας από τους λόγους που αξίζει να το έχετε στα υπ’όψιν σας προς αγορά. Σε σύγκριση με τα μοτέρ στον τροχό (hub motors), τα μοτέρ μεσαίας τριβής έχουν πολλά πλεονεκτήματα, όπως ίσως γνωρίζετε. Διατηρούν το κέντρο βάρους χαμηλά και στο κέντρο του ποδηλάτου. Προσφέρουν μπόλικη ροπή σε κάθε σχέση και έχουν torque sensor ώστε να αντιλαμβάνονται πόση προσπάθεια καταβάλλετε και αντίστοιχα προσφέρουν ροπή. Έχουν άμεση απόκριση στο “πάτα” και στο “άσε”, αν και ομολογουμένως το συγκεκριμένο setup του GS25 είχε μια ελαφριά υστέρηση στο “άσε”, δίνοντας ισχύ για μερικά δέκατα του δευτερολέπτου αφού σταματούσαμε να ποδηλατούμε.

Το μοτέρ της Yadea, λοιπόν, αποδείχθηκε πολύ ροπάτο και σε συνδυασμό με το 9τάχυτο σασμάν της Shimano, μπορεί να σας ανεβάσει οπουδήποτε, με μικρή προσπάθεια στα πεντάλ. Ο δισκοβραχίονας της Lasco είναι 40Τ και σε συνδυασμό με το Shimano HG-200-9S freewheel, είναι ιδανικός. Έχουμε μια πολύ κοντή “1η” για τις μεγάλες ανηφόρες και μια αρκετά μακριά “9η”, για άνετη ποδηλάτηση μέχρι και στα 30 Km/h (GPS). Να σημειωθεί οτι το ντεραγιέ είναι το Shimano Altus RDM370-9S και ο επιλογέας είναι ο Shimano SL-M2010-9S.

Μπαταρία και αυτονομία

Το έτερο, μεγάλο πλεονέκτημα του GS25 Fusion είναι η μπαταρία και η αυτονομία του. Αν θέλετε ένα ποδήλατο για μεγάλες αποστάσεις με τη μέγιστη υποβοήθηση, σε λογικό κόστος, τότε το βρήκατε. Η μπαταρία είναι 36V με χωρητικότητα λίγο κάτω από τη μισή κιλοβατώρα (13Ah, 468Wh). Είναι αφαιρούμενη προς την αριστερή πλευρά με τη χρήση του κλειδιού και έχει 5 ενδεικτικά LEDs για το επίπεδο φόρτισής της. Ενσωματώνεται πολύ όμορφα στη διαγώνιο του frame και δείχνει αρκετά ποιοτική, ενώ επαναφορτίζεται πλήρως σε περίπου 7 ώρες με τον παρεχόμενο φορτιστή των 2A (85W peak).

Η “ποιότητα”, όμως, δεν είναι μετρήσιμο μέγεθος. Αυτό που είναι μετρήσιμο είναι η αυτονομία. Στο μέγιστο επίπεδο υποβοήθησης, σε μεικτές συνθήκες με ανηφόρες και κατηφόρες, αλλά με σχετικά σταθερή ροή και λίγα “σταμάτα-ξεκίνα”, πετύχαμε 65+ Km αυτονομίας! Είναι ένα πολύ καλό νούμερο και δείχνει πόσο efficient είναι τα μοτέρ μεσαίας τριβής έναντι των hub motors. Αλλά φυσικά και το μεγάλο μέγεθος της μπαταρίας. Σε μικρότερο επίπεδο υποβοήθησης και σε flat διαδρομές, δεν είναι υπερβολή να πούμε οτι θα πετύχετε 80-90 ή και 100 Km αυτονομίας.

Χειριστήρια, οθόνη, φώτα

Στην αριστερή μεριά του τιμονιού (με πλάτος 72cm) βρίσκουμε το χειριστήριο με πλήκτρα ON/OFF και “συν-πλην”, για την υποβοήθηση. Επίσης ένα μικρό, basic κουδουνάκι, ενώ η οθόνη (W750S) είναι στο κέντρο. Ευανάγνωστη τη μέρα, φωτιζόμενη τη νύχτα, αλλά δεν παρέχει πολλές πληροφορίες. Μόνο τα απολύτως απαραίτητα και να πούμε οτι το menu της δεν προσφέρει πολλές ρυθμίσεις και παραμετροποίηση. 

Τα χερούλια δεν μας ικανοποίησαν πλήρως, παρ’οτι με εργονομικό σχεδιασμό, αφού θα θέλαμε κάτι λίγο πιο ξεκούραστο.

Το πίσω φως είναι μεγάλο και ισχυρό, ενώ το εμπρός είναι μικρότερο, LED εννοείται και φωτίζει… “τόσο-όσο”. Δεν μπορεί να φωτίσει επαρκώς ένα σκοτεινό δρόμο το βράδυ αλλά τουλάχιστον “σπάει” το σκοτάδι και σίγουρα είναι ορατό από τους απέναντι.

Συμπέρασμα

Το House of Wheels GS25 Fusion είναι ένα εξαιρετικό city bike, που όμως μπορεί να βγει άνετα και εκτός δρόμου. Αν κινείστε αποκλειστικά σε άσφαλτο, βέβαια, μπορείτε να του βάλετε ελαστικά δρόμου και θα είναι ακόμα καλύτερο, με μειωμένες τριβές. Έχει πολύ μεγάλη αυτονομία και ένα εξαιρετικά 36V μοτέρ μεσαίας τριβής, με αρκετή ροπή για τις ανηφόρες. Στα θετικά του, η χρήση ποιοτικών και επώνυμων εξαρτημάτων σχεδόν σε όλο το ποδήλατο, τα οποία μαζί με τη μπαταρία και το μοτέρ δικαιολογούν και το κόστος του. Αν δεν θέλετε κάτι πολύ “basic” και ψάχνετε μεγαλύτερη ισχύ και αρκετά μεγάλη αυτονομία, τότε πρόκειται για μια εξαιρετική πρόταση!

Δείτε το στο houseofwheels.gr!

House of Wheels GS25 Fusion photo gallery

Προηγούμενο άρθροΗ Jaguar Land Rover εγκαινίασε εργαστήριο δοκιμών Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας (EMC)
Επόμενο άρθροΝέο parking για επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών από Ολυμπία Οδό και Cityzen
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.