Συνεχίζουμε τις δοκιμές μας στη γκάμα των ηλεκτρικών ποδηλάτων της House of Wheels, αυτή τη φορά με ένα σπαστό city bike! Μετά το full-suspension CD-15 και το ηλεκτρικό fatbike RSII-L, ήρθε η ώρα του MX-25, ενός πιο compact, σπαστού e-bike με την πιο χαμηλή τιμή που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε ποδήλατο της κατηγορίας του στα ελληνικά καταστήματα… πάμε να το δούμε!

House of Wheels MX-25 video review

Πριν συνεχίσουμε το review μας, να τονίσουμε οτι το MX-25 κοστίζει €769, αλλά ενίοτε θα το βρείτε και σε προσφορά ακόμα χαμηλότερα. Για όλους τους αναγνώστες του GetElectric, όμως, αρκεί να αναφέρετε οτι το είδατε στο review μας (εδώ ή στο YouTube μας) και μπορείτε να το αποκτήσετε στα €535! Μαζί με την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά, αυτό σημαίνει τελική τιμή… σχεδόν €360, για ένα e-bike! Έρχεται με 1 χρόνο εγγύηση και μπορείτε να το βρείτε στο houseofwheels.gr και να το δείτε από κοντά στο κατάστημα της εταιρείας, στη Γλυφάδα.

Κατασκευή και εργονομία

To ΜΧ-25 είναι ο ορισμός του entry-level ηλεκτρικού ποδηλάτου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Basic specs, διαθέσιμο σε μαύρο, λευκό και πράσινο χρώμα, αλλά το θετικό με τον “λιτό” εξοπλισμό του είναι οτι ζυγίζει μόνο 22 Kg, μικρό βάρος για ένα ηλεκτρικό ποδήλατο. Ο μηχανισμός αναδίπλωσης στην κεντρική δοκό είναι εύκολος και γρήγορος στη χρήση αλλά ταυτόχρονα ασφαλής, με πολλές προστατευτικές “δικλείδες”. Η κολώνα του τιμονιού είναι επίσης σπαστή, με έναν απλό και εύχρηστο μηχανισμό.

Το μέγιστο φορτίο που υποστηρίζει είναι 122 Kg, μαζί με το δικό του βάρος. Για χρήση εντός δρόμου, βέβαια, δεν θα έχει πρόβλημα ακόμα και με έναν βαρύ αναβάτη. Η σέλα είναι ρυθμιζόμενη καθ’ύψος αλλά και με ένα μοχλό για να “πέφτει” κατά 90 μοίρες, ώστε να αφαιρείτε τη μπαταρία χωρίς να πειράζετε το ύψος της. Τέλος, στο πίσω μέρος υπάρχει και σχάρα για τη μεταφορά φορτίου, η οποία είναι τμήμα του σασί και όχι βιδωτή. Μιλώντας για τη σέλα, είναι παχιά, με σούστες από κάτω και βοηθά κάπως στη μείωση των κραδασμών σε κακής ποιότητας οδόστρωμα, δεδομένων των λεπτών ελαστικών και της έλλειψης ανάρτησης. Όσον αφορά το ύψος αναβάτη που μπορεί να υποστηρίξει, οριακά αγγίζει τα 185cm. Αν είστε ψηλότεροι θα χρειαστείτε μεγαλύτερο μέγεθος ποδηλάτου.

Το MX-25 διαθέτει και προστατευτικό κάλυμμα στο πλάι, το οποίο καλύπτει δισκοβραχίονα και ένα μεγάλο τμήμα της αλυσίδας. Η θέση του ρυθμίζεται εύκολα μέσω βιδών, αν διαπιστώσετε οτι “βρίσκει” κατά την ποδηλάτηση. Τέλος, το σταντ βρίσκεται στο πίσω μέρος του σασί και έχει ασφάλεια με ελατήριο για να μην “κλείνει” κατά λάθος.

Ανάρτηση, τροχοί, φρένα

Όπως καταλάβατε, δεν υπάρχει ανάρτηση, ούτε περιμέναμε κάτι τέτοιο σε ένα τόσο οικονομικό μοντέλο. Οποιαδήποτε απόσβεση κραδασμών, λοιπόν, οφείλεται στην σέλα, τους τροχούς των 20″ με ακτίνες και τα ελαστικά. Αυτά έχουν φάρδος 1,95″, είναι ιδανικά για χρήση δρόμου και κυρίως σε καλό οδόστρωμα. Στα τυπικά στενά της Αθήνας, βέβαια, δεν είναι αρκετά για να σώσουν την κατάσταση. Μπορείτε να τα δουλέψετε με λίγο μικρότερες πιέσεις, αλλά αυτό θα βοηθήσει ελάχιστα. Το θετικό είναι πως έχουν μικρές τριβές κύλισης, οπότε το ποδήλατο διατηρεί την ταχύτητά του πιο εύκολα όταν δεν ποδηλατείτε.

Από πλευράς πέδησης έχουμε μηχανικά δισκόφρενα των 160mm εμπρός και πίσω. Η αίσθηση στις μανέτες είναι καλή (για την κατηγορία τους) και σε γενικές γραμμές θα σας καλύψουν για ταχύτητες έως 25 Km/h.

Να σημειώσουμε οτι πλαστικά φτερά με mud-flaps στην άκρη τους, σας προστατεύουν από τα νερά που ανασηκώνουν οι τροχοί.

Ισχύς και αυτονομία

Το House of Wheels MX-25 έχει ένα μοτέρ 250W της RKS, με λειτουργία στα 36V. Αποδίδει 40Nm ροπής, σύμφωνα με την εταιρεία. Το ποδήλατο θα σας υποβοηθήσει άνετα μέχρι τα 25 Km/h, ακόμα και σε μικρές ανηφορικές κλίσεις (<5%). Βέβαια, παραμένει ένα “βασικό” μοντέλο, οπότε είναι λογικό σε μεγαλύτερες ανηφόρες να χρειάζεται αρκετή δύναμη στα πετάλια για να διατηρήσετε μια αξιοπρεπή ταχύτητα. Σε γενικές γραμμές, για flat διαδρομές θα είστε ΟΚ με την ισχύ του MX-25.

Το σασμάν της Shimano είναι 6τάχυτο με επιλογέα στο δεξί χέρι του ποδηλάτη. Σε συνδυασμό με τον μικρό δισκοβραχίονα έχουμε ένα πολύ κοντό “βήμα”, το οποίο βοηθά στις ανηφόρες, αλλά “τελειώνει” στα 25 Km/h. Εν ολίγοις, οι ταχύτητες με τις οποίες θα κινείστε με το MX-25 θα είναι συνήθως μεταξύ 20-25 Km/h και μόνο στις κατηφόρες θα μπορέσετε να πάτε πιο γρήγορα.

Η μπαταρία, όπως προείπαμε, είναι 36V και αφαιρούμενη, τοποθετημένη σε όρθια θέση, κάτω από τη σέλα. Έχει χωρητικότητα 7,8Ah και είναι αρκετά ελαφριά, ενώ διαθέτει και χερούλι για εύκολη αφαίρεση και μεταφορά. Στο πλάι της θα βρείτε την θύρα φόρτισης και την κλειδαριά της. Στην 1η θέση ξεκλειδώνει για να αφαιρεθεί, στην 2η κλειδώνει και στην 3η (Ignition) παρέχει ενέργεια στο ποδήλατο. Μόνο τότε μπορείτε να το ενεργοποιήσετε από την οθόνη και το κλειδί πρέπει να παραμείνει στη μπαταρία. Ο φορτιστής των 2A την επαναφορτίζει σε 4+ ώρες.

Όσο για την αυτονομία, είναι κοντά στα 20-25 Km, στο μέγιστο επίπεδο υποβοήθησης, σε μικτές συνθήκες. Στην καλύτερη περίπτωση, σε flat διαδρομή με ελαφρύ αναβάτη και μικρό επίπεδο υποβοήθησης, μπορείτε να πετύχετε και 40+ Km.

Χειριστήρια, οθόνη, φώτα

Στην αριστερή μεριά του τιμονιού βρίσκουμε την οθόνη και ένα πλήκτρο για την κόρνα. Η κόρνα είναι “ποδηλατική”, σαφώς προτιμότερη από ένα κουδουνάκι, αλλά διακριτική και δεν ακούγεται εύκολα μέσα στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου με κλειστά παράθυρα. Η οθόνη είναι ευκρινής μέρα και νύχτα και έχει 4 πλήκτρα. Το δεξί αφορά τα φώτα εμπρός και πίσω, ενώ τα πάνω και κάτω αυξομειώνουν την υποβοήθηση. Το αριστερό πλήκτρο είναι το ON/OFF, όμως αλλάζει και τις ενδείξεις οδόμετρου κ.λπ. Το πάνω πλήκτρο, επιπλέον, αλλάζει τις ενδείξεις μέγιστης/μέσης ταχύτητας κ.λπ. Κρατώντας πατημένα το πάνω και το κάτω ταυτόχρονα, ενεργοποιείται και το μενού με αρκετές ρυθμίσεις για το ποδήλατο.

Όσον αφορά τα φώτα, στο εμπρός μέρος έχουμε ένα απλό, σχετικά αδύναμο projector, με ψυχρό φως. Περισσότερο χρησιμεύει για να σας βλέπουν οι απέναντι το βράδυ, ή να βλέπετε στο σκοτάδι, στο γκαράζ ή όπου αλλού βρίσκεστε. Αν κυκλοφορείτε σε σκοτεινούς δρόμους συχνά, σίγουρα θα χρειαστείτε κάτι ισχυρότερο. Το πίσω φως, όμως, είναι πολύ καλύτερο και διακριτό από μεγάλη απόσταση, όντας αρκετά ισχυρό.

Συμπέρασμα

Το House of Wheels MX-25 είναι ένα εξαιρετικά προσιτό e-bike πόλης, με βασικές δυνατότητες και σχεδιασμένο για μικρές ταχύτητες και ήπια χρήση. Είναι αρκετά “basic”, λοιπόν, αλλά θα σας καλύψει για μικρές αποστάσεις σε κυρίως flat κομμάτια, ακόμα και σε κακό οδόστρωμα, αλλά με περιορισμένη άνεση. Αν θέλετε κάτι πραγματικά οικονομικό για τις βασικές σας ανάγκες και για αποστάσεις 10-15 Km την ημέρα, τότε μπορούμε να το προτείνουμε ανεπιφύλακτα, ως μια ιδιαίτερα value for money πρόταση!

Δείτε το στο houseofwheels.gr!

House of Wheels MX-25 photo gallery

Προηγούμενο άρθροΗ Jaguar Land Rover θα συνεργαστεί με την nVidia
Επόμενο άρθροΠως ένα… app notification μείωσε τις εκπομπές ρύπων σε 10 ευρωπαϊκές πόλεις!
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.