Μετά τα NIU KQi3 Sport και KQi3 Pro που ήδη σας παρουσιάσαμε, ολοκληρώνουμε τις δοκιμές των ηλεκτρικών πατινιών της εταιρείας με το KQi2 Pro (ή KQi2… σκέτο, όπως ίσως το βρείτε online), του πλέον προσιτού μοντέλου της εταιρείας, το οποίο διατίθεται στα €499 και έτσι μπαίνει “σφήνα” σε μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία, αυτή των entry-level ηλεκτρικών πατινιών… θα τα καταφέρει; Το είχαμε στα χέρια μας για αρκετές μέρες και ιδού τα συμπεράσματά μας!

NIU KQi2 Pro video review

Πριν συνεχίσουμε, λίγα λόγια για τη NIU. Πρόκειται για ένα high-profile brand από την Κίνα που ιδρύθηκε το 2014 και μέσα σε λίγα χρόνια σκαρφάλωσε στην κορυφή της αγοράς ηλεκτρικών σκούτερ παγκοσμίως. Μάλιστα, ήδη σας έχουμε δώσει μια πρώτη γεύση του MQi GT σκούτερ της και μελλοντικά θα δοκιμάσουμε και άλλα μοντέλα της.

Τα μοντέλα της NIU διανείμονται στην Ελλάδα από την MUVUS και συγκεκριμένα τα πατίνια της καλύπτονται από 2 έτη εγγύησης, ενώ θα τα βρείτε σε επιλεγμένα καταστήματα ηλεκτρικών οχημάτων. Μπορείτε επίσης να δείτε από κοντά κάποια μοντέλα στο hipporent.gr, στο Κουκάκι της Αθήνας. Όλα θα τα βρείτε στο επίσημο site της, το οποίο είναι το www.niu.com.gr.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Κατασκευή και εμφάνιση

Παρ’ότι μοιάζει με τα KQi3 series, κυρίως χάρη σε κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, το KQi2 διαφέρει αισθητά. Με μια πρώτη ματιά οι διαφορές περνούν σχεδόν απαρατήρητες, αλλά… πλησιάζοντας, είναι εμφανείς. Το πλαίσιο δεν είναι είναι πλέον διακριτό, κατά μήκος του πατινιού. Παραμένει στιβαρό αλλά καλύπτεται σχεδόν πλήρως από ένα πλαστικό “καπάκι”, λευκού ή γκρι χρώματος. Δεν είναι matte και άρα καθαρίζεται πιο εύκολα, αλλά στο λευκό χρώμα που το είχαμε, σίγουρα οι ρύποι είναι πιο εμφανείς. Το μεγάλο φτερό στο πίσω μέρος, από σκληρό πλαστικό, επίσης ξεχωρίζει και ελαφρώς διαφορετικό είναι το “κούμπωμα” για την αναδίπλωση.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή (1)

Το deck (με grip tape) είναι μικρότερο σε πλάτος από των KQi3, στα 13cm, αλλά ίδιο σε μήκος. Στο εμπρός μέρος του, στην κεκλιμένη επιφάνεια προς την κολώνα του τιμονιού, βρίσκεται και η θύρα φόρτισης, ενώ στα KQi3 είναι στο πλάι του deck. Ακόμα και στις υπόλοιπες διαστάσεις το NIU KQi2 είναι διαφορετικό από τα αδερφάκια του. Μικρότερο σε μήκος (112,4cm) αλλά μεγαλύτερο σε ύψος, με την κολώνα του τιμονιού σε έκταση (122cm). Όταν είναι “διπλωμένη”, όμως, είναι “ψηλότερο” από τα KQi3 (52cm). Επίσης, έχει ελαφρώς μικρότερο πλάτος τιμονιού, στα 52cm. Ζυγίζει 18,4 Kg, όσο περίπου και το KQi3 Sport. Γενικά, λοιπόν, το μικρότερο deck δεν θα βολέψει όσους έχουν μεγάλα πέλματα, σε σύγκριση με τα KQi3, κατά τα άλλα όμως μας άρεσε περισσότερο σαν κατασκευή και σχεδίαση. Παραμένοντας στο ίδιο (υψηλό) επίπεδο ποιότητας με τα προαναφερθέντα μοντέλα.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Μηχανισμός αναδίπλωσης

Ο μηχανισμός αναδίπλωσης είναι ίδιος με των KQi3, στιβαρός, με παχιά, μεταλλικά τμήματα και ένα έξυπνο σύστημα ασφάλισης/απασφάλισης. Διαφέρει μόνο στο πίσω φτερό, όπου “κουμπώνει” η κολώνα του τιμονιού, αλλά το concept είναι ίδιο. Με ένα χέρι μπορείτε άνετα να απασφαλίσετε την κολώνα και να την χαμηλώσετε για να “κουμπώσει” στην πλαστική ασφάλεια στο πίσω μέρος. Με το πάτημα ενός κουμπιού την απελευθερώνετε και την επαναφέρετε σε όρθια θέση, ενώ εξ’ίσου εύκολο είναι το κλείδωμά της εκεί. Θα το δείτε πολύ πιο παραστατικά στο παραπάνω μας video.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Το σημαντικό είναι πως ο μηχανισμός αυτός μας ενέπνευσε μεγάλη εμπιστοσύνη, όσον αφορά την αντοχή του. Προφανώς δεν ξέρουμε πως θα συμπεριφερθεί μετά από 500 ή 1.000 Km σε λακκούβες, αλλά με σωστή χρήση, θεωρούμε πως δεν θα έχει κανένα απολύτως πρόβλημα για πολύ καιρό.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Ισχύς και επιδόσεις

Ο ηλεκτροκινητήρας του NIU KQi2 Pro βρίσκεται στον πίσω τροχό. Αποδίδει 300-600W (nominal-peak) και λειτουργεί στα 48V. Η τελική ταχύτητα που προσφέρει αγγίζει τα 25 Km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη), ενώ από πλευράς απόδοσης, είναι στα αναμενόμενα επίπεδα, για ένα πατίνι αυτού του βάρους και με τροχούς 10″. Μην ξεχνάτε οτι όσο μεγάλωνει η διάμετρος των τροχών, τόσο πιο δύσκολο γίνεται το έργο του μοτέρ κατά την επιτάχυνση. Με αναβάτη 75-80 Kg, το KQi2 θα ανέβει οριακά σε κλίση 12-13%, με γεμάτη μπαταρία. Για flat διαδρομές με κλίσεις 5-8%, λοιπόν, είναι μια χαρά, ενώ από το 10% και πάνω “ζορίζεται”. Φυσικά, αν ο αναβάτης είναι 60 Kg ή λιγότερα, τότε δεν θα έχει πρόβλημα ακόμα και σε αρκετά μεγάλες κλίσεις.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Υπάρχουν δύο modes λειτουργίας, το απλό και το “E-Save”. Το δεύτερο, όπως καταλάβετε, εξοικονομεί ενέργεια και έχει μικρότερη τελική ταχύτητα. Μέσω του NIU app (iOSAndroid) μπορείτε να δημιουργήσετε ένα custom mode. Όμως, το μόνο που μπορείτε να ορίσετε σε αυτό είναι η τελική ταχύτητα (μέχρι 25 Km/h). Τέλος, υπάρχει και το Pedestrian mode, με τελική 5-6 Km/h.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Αυτονομία

Το NIU KQi2 Pro έχει μπαταρία 48V, κάτω από τo deck. Αυτή έχει χωρητικότητα 365Wh (7,6Ah). Η εταιρεία ανακοινώνει έως 40 Km αυτονομία και εδώ είχαμε μια ωραία ευκαιρία να σας δείξουμε πόσο η θερμοκρασία επηρεάζει την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων. Το KQi3 Sport, με την ίδια μπαταρία, ίδιο βάρος, ίδια ισχύ και τροχούς 9,5″ (επί 2,5″), μας είχε προσφέρει 22-23 Km πραγματικής αυτονομίας, πριν 3 μήνες. Το KQi2 Pro, με μεγαλύτερη διάμετρο τροχών αλλά και μεγαλύτερες θερμοκρασίες δοκιμών, “άντεξε” περίπου 25 Km. Ακόμα σημαντικότερο, το οτι είχε ελαφρώς καλύτερη απόδοση στις ανηφόρες. Οπότε, την επόμενη φορά που θα απορήσετε για την “πεσμένη” απόδοση του πατινιού σας, πρώτα δείτε τη θερμοκρασία περιβάλλοντος και στη συνέχεια τσεκάρετε την πίεση των ελαστικών σας...

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Ουσιαστικά είναι η αυτονομία που περιμέναμε να δούμε, με βάση και την εμπειρία μας από όλα πατίνια που έχουμε δοκιμάσει στο παρελθόν. Οι επιδόσεις διατηρούνται σε καλό επίπεδο μέχρι και το 10-15%, οπότε αρχίζουν και πέφτουν. Κάτω από το 10% μειώνονται αισθητά οπότε αν μπορείτε να αποφύγετε τις ανηφόρες με άδεια μπαταρία, κάντε το.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Ο παρεχόμενος φορτιστής είναι 2A, μεσαίου μεγέθους, ελαφρύς και λιτός. Έχει ένα 3-pin βύσμα που δεν έχουμε δει σε άλλο πατίνι και σε πλήρη ισχύ αγγίζει τα 120W. Γεμίζει πλήρως την μπαταρία του Sport σε 5-5,5 ώρες, αν και πρακτικά το τελευταίο κομμάτι της φόρτισης γίνεται πολύ αργά. Απαιτήθηκαν 0,41 KWh για την φόρτιση του πατινιού. Έτσι, έχετε και μια εικόνα του κόστους χρήστης των KQi3, μέσω του Πίνακα Κόστους μας.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Φρένα, τροχοί, άνεση

Ισχύς και αυτονομία είναι βασικά, αλλά ένα ποιοτικό, all-around πατίνι, ξεχωρίζει στα υπόλοιπα. Ανάρτηση δεν υπάρχει στο KQi2, οπότε η –ελάχιστη- απόσβεση κραδασμών οφείλεται στα tubeless ελαστικά της CST με διαστάσεις (10″x2,3″). Είναι αρκετά φαρδιά, με ωραία αυλάκωση για τα νερά, άλλωστε τα πατίνια είναι αδιάβροχα με βάση το πρότυπο IP54. Ήτοι, δεν θα έχετε πρόβλημα στην βροχή. Η εταιρεία προτείνει 45-50 psi για τα ελαστικά, αλλά έτσι οι κραδασμοί είναι πολλοί. Εμείς προτείνουμε να παραμείνετε κοντά στα 30-35 psi, για μεγαλύτερη άνεση, αρκεί να ελέγχετε τακτικά την πίεση και να μην την αφήσετε κάτω από τα 25psi.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Με μέγεθος 10″ οι τροχοί προσφέρουν την απαιτούμενη ασφάλεια και σταθερότητα σε εγκάρσιες ανωμαλίες (π.χ. λακκούβες), οι οποίες είναι ο μεγαλύτερος “εχθρός” ενός πατινιού. Η ζάντα στο εμπρός μέρος είναι απλή και διακριτική, ενώ πίσω έχουμε το μοτέρ.

Όσο για τα φρένα, έχουμε ηλεκτρόφρενο με KERS στον πίσω τροχό και ταμπούρο στον εμπρός. Ουσιαστικά είναι ένα από τα ελάχιστα σημεία όπου το KQi2 υπολείπεται των μεγαλύτερων μοντέλων της εταιρείας, τα οποία έχουν δισκόφρενο εμπρός ή εμπρός-πίσω. Ευτυχώς και σε αυτό το πατίνι, η NIU έκανε καλή δουλειά στην κατανομή. Έτσι, το ηλεκτρόφρενο αποδίδει όσο πρέπει, σε σύγκριση με το ταμπούρο, για μια ισορροπημένη πέδηση. Σίγουρα για να επιβραδύνετε απότομα θα πρέπει να πιέσετε “τέρμα” την μανέτα στο αριστερό χέρι ενώ ακόμα και τότε, ο τροχός δεν θα μπλοκάρει. Για ταχύτητες 20-25 Km/h τα φρένα του KQi2 είναι μια χαρά. Σε μεγάλες κατηφόρες θέλει να είστε πιο επιφυλακτικοί, προφανώς.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Φώτα και οθόνη

Στον τομέα του φωτισμού, έχουμε ένα μεγάλο, κόκκινο LED στο πίσω φτερό και το χαρακτηριστικό, στρογγυλό φωτιστικό σώμα στο εμπρός μέρος, κάτω από το τιμόνι. Τα στρογγυλά φώτα εμπρός είναι σχεδόν… “trademark” της NIU, όπως θα δείτε και στα σκούτερς της. Εμπρός, λοιπόν, έχουμε ένα LED angel eye ως DRL που δείχνει ωραίο το βράδυ. Στο κέντρο του υπάρχει ένα LED projector φως, με ωραία δέσμη “κούπα” που θα σας καλύψει άνετα για νυχτερινή χρήση σε σκοτεινούς δρόμους. Ανάβει και σβήνει μέσω διπλού πατήματος στο πλήκτρο της οθόνης, με ένα ωραίο εφέ fade-in/out.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Όσο για το πίσω LED, είναι ισχυρότερο και μεγαλύτερο από των KQi3, αρκετά ισχυρό σε κάθε περίπτωση. Ορατό τη μέρα αλλά και τη νύχτα, ανάβει πιο έντονα όταν πιέζετε το φρένο και μας ικανοποίησε απόλυτα.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Η οθόνη είναι LED, ευανάγνωστη τη νύχτα, αλλά την ημέρα θα σας ικανοποιήσει μόνο υπό σκιά. Αντανακλά έντονα το φως του Ηλίου ενώ κάνει “dim” όταν ανάβετε το εμπρός φως. Δείχνει ταχύτητα (Km/h, mph), Bluetooth, μπαταρία (5 κουτάκια), φώτα με πράσινο χρώμα, mode λειτουργίας, σφάλματα με κόκκινο χρώμα κ.λπ. Ένα πάτημα του μεγάλου πλήκτρου της αλλάζει το mode, διπλό πάτημα ανάβει/σβήνει το εμπρός φως, τριπλό πάτημα αλλάζει την μονάδα μέτρησης ταχύτητας και… πενταπλό πάτημα ενεργοποιεί το Pedestrian mode.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Συνδεσιμότητα και NIU app

Ένας τομέας που επίσης κάνει τη διαφορά και απουσιάζει πλήρως σε reviews άλλων πατινιών, είναι αυτός της συνδεσιμότητας. Πρακτικά ελάχιστες εταιρείες προσφέρουν mobile app για σύνδεση με τα πατίνια τους. Ακόμα κι όταν αυτό συμβαίνει, συνήθως η παραμετροποίηση είναι ελάχιστη, όπως και οι διαθέσιμες πληροφορίες. Η NIU έχει δώσει ιδιαίτερο βάρος στο connectivity και το app της. Μάλιστα, το app είναι κοινό για όλα της τα μοντέλα, ακόμα και για τα σκούτερ.

Μπορεί να διαχειριστεί ένα “στόλο” οχημάτων, αποθηκεύει τις διαδρομές σας, δείχνει την απόσταση που έχετε διανύσει, την πορεία στο χάρτη (μέσω του GPS του κινητού), παρέχει πληροφορίες όπως οι κύκλοι φόρτισης της μπαταρίας κ.λπ. Επιτρέπει τη δημιουργία custom mode, τη ρύθμιση της ανάκτησης ενέργειας σε τρία επίπεδα και επίσης μπορείτε να έχετε και ένα “live view” της διαδρομής σας, με δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, επιτρέπει το κλείδωμα/ξεκλείδωμα του πατινιού, ώστε να μην μπορεί κάποιος να το ενεργοποιήσει από το πλήκτρο του. Το interface είναι πολύ ωραίο και εύχρηστο. Μόνο μας παράπονο, η κάπως “laggy” ανανέωση ταχύτητας και στίγματος στο χάρτη, στη live χρήση. Και πάλι, δείτε το video μας και θα πάρετε μια πλήρη εικόνα για το NIU app.

NIU KQi2 Pro ηλεκτρικό πατίνι getelectric review ελλάδα δοκιμή

Συμπέρασμα

Το NIU KQi2 Pro είναι ένα πολύ ποιοτικό και “προσεγμένο”, σε όλα τα σημεία του, πατίνι, το οποίο καταφέρνει να “σπάσει” το ψυχολογικό φράγμα των €500 (€499). Έτσι, μοιραία θα βρεθεί στη λίστα των υποψήφιων προς αγορά για αρκετούς. Το εντυπωσιακό είναι πως σε κάποιες περιπτώσεις αποδεικνύεται ανώτερο του μεγαλύτερου και ακριβότερου KQi3 Sport, με ελάχιστες εξαιρέσεις (π.χ. το εμπρός φρένο), χάριν μείωσης του κόστους. Με δεδομένη την ισχύ και την κατασκευή του, λοιπόν, προσφέρει μεγαλύτερο value for money από το αδερφάκι του. Δεν έχει πολύ μεγάλη αυτονομία και το πλάτος του deck είναι σχετικά μικρό, αλλά στους υπόλοιπους τομείς τα καταφέρνει εξαιρετικά και σίγουρα είναι μεταξύ αυτών που θα σας προτείναμε για αγορά, στην τιμολογιακή του κατηγορία.

NIU KQi2 Pro photo gallery

Προηγούμενο άρθροΠαρουσιάστηκε το ID.4 Pro 4MOTION, τετρακίνητο με 265 Ps
Επόμενο άρθροΑυξάνεται στα €1.300 η επιδότηση για ηλεκτρικά δίκυκλα
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.