Πάντα χαιρόμαστε να βλέπουμε νέες, “δυνατές” αφίξεις μοντέλων στη χώρα μας αφού μεταφράζονται σε μεγαλύτερη ποικιλία για το αγοραστικό κοινό, ειδικά στην entry-level κατηγορία που απεγνωσμένα “διψάει” για ποιοτικές προτάσεις με decent specs. Έτσι, τα NIU KQi3 Sport και KQi3 Pro που πλέον διατίθονται επίσημα στην Ελλάδα, είναι δύο ηλεκτρικά πατίνια που σίγουρα θα τραβήξουν πάνω τους πολλά βλέμματα, λόγω εμφάνισης αλλά και λόγω… τιμής! Τα είχαμε στα χέρια μας για αναλυτική δοκιμή και παρακάτω θα διαβάσετε τα πάντα γι’αυτά!

NIU KQi3 Sport & Pro video review

Πριν συνεχίσουμε, λίγα λόγια για τη NIU. Πρόκειται για ένα high-profile brand από την Κίνα που ιδρύθηκε το 2014 και μέσα σε λίγα χρόνια σκαρφάλωσε στην κορυφή της αγοράς ηλεκτρικών σκούτερ παγκοσμίως. Μάλιστα, ήδη σας έχουμε δώσει μια πρώτη γεύση του MQi GT σκούτερ της, πριν λίγο καιρό και σύντομα θα δοκιμάσουμε και θα σας παρουσιάσουμε όλα τα μοντέλα της εταιρείας, που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά σκούτερ, ηλεκτρικό ποδήλατο και ηλεκτρικά πατίνια.

Τα μοντέλα της NIU διανείμονται στην Ελλάδα από την MUVUS και συγκεκριμένα τα πατίνια της καλύπτονται από 2 έτη εγγύησης, ενώ θα τα βρείτε σε επιλεγμένα καταστήματα ηλεκτρικών οχημάτων. Μπορείτε επίσης να δείτε από κοντά κάποια μοντέλα στο hipporent.gr, στο Κουκάκι της Αθήνας. Όλα θα τα βρείτε στο επίσημο site της, το οποίο είναι το www.niu.com.gr.

Κατασκευή και εμφάνιση

Από την πρώτη στιγμή γίνεται αντιληπτό οτι τα KQi3 είναι πολύ ποιοτικά και στιβαρά πατίνια. Σπάνια βλέπουμε αυτό το επίπεδο ποιότητας, ειδικά στην κατηγορία κάτω των €1.000, συχνά ακόμα και πάνω από αυτήν. Πολύ καλό σασί που καλύπτεται ομοιόμορφα από ένα πλαστικό deck με ιδιαίτερο σχεδιασμό, με footrest στο πίσω μέρος αλλά και ένα ακόμα, κεκλιμένο επίπεδο στο εμπρός. Κολώνα τιμονιού και εμπρός ψαλίδι είναι επίσης πολύ ποιοτικά σε όψη και αίσθηση, με συνδυασμό ματ/glossy φινιρίσματος σε όλη την επιφάνεια των πατινιών. Το λογότυπο της NIU υφίσταται, ανάγλυφο ή μη, σε πολλά σημεία, δίνοντας μια επιπλέον premium αίσθηση.

Φυσικά, αυτά αντικατοπτρίζονται στο βάρος, που ξεφεύγει από των “μικρών” πατινιών. Το NIU KQi3 Sport ζυγίζει σχεδόν 18,5 Kg και το KQi3 Pro σχεδόν 20,5 Kg. Κάπως βαριά, λοιπόν, αλλά σε καμία περίπτωση “ασήκωτα”, ειδικά αν τα αναδιπλώσετε. Τότε σηκώνονται εύκολα με το ένα χέρι από την στρογγυλή κολώνα του τιμονιού, όντας και καλά “ζυγισμένα”. Παρά το αρκετά φαρδύ deck (16cm πλάτος, 50+cm μήκος), οι διαστάσεις τους είναι μικρές. Στα 117cm μήκους και 120cm ύψους (50cm αναδιπλωμένα), χωράνε άνετα σε ένα μεσαίο πορτ-μπαγκάζ αυτοκινήτου, κάτω από το γραφείο σας, στο ασανσέρ κ.λπ. Στα “χαρτιά” υποστηρίζουν αναβάτη έως 100Kg, αλλά σίγουρα δεν θα έχουν πρόβλημα ακόμα και με πολύ μεγαλύτερο φορτίο.

Όσο για τα διαθέσιμα χρώματα, θα τα βρείτε στο site της εταιρείας. Για το KQi3 Sport έχουμε μαύρο, άσπρο-μαύρο, κόκκινο-μαύρο και μπλε-μαύρο. Για το KQi3 Pro έχουμε μαύρο και χρυσό-μαύρο.

Μηχανισμός αναδίπλωσης

Ο μηχανισμός αναδίπλωσης είναι πολύ σημαντικός, όχι μόνο για την εύκολη και γρήγορη αναδίπλωση, αλλά και για την ασφάλεια σε βάθος χρόνου, στους κακούς δρόμους της Ελλάδας. Πολλά φθηνά πατίνια παρουσιάζουν τριγμούς και “τζόγο” ακόμα και μετά την 1η βόλτα, δείχνοντας έλλειψη προσοχής στην κατασκευή. Αυτό δεν ισχύει για τα KQi3 καθώς ο μηχανισμός είναι στιβαρός, με παχιά, μεταλλικά τμήματα και ένα έξυπνο σύστημα ασφάλισης/απασφάλισης. Με ένα χέρι μπορείτε άνετα να απασφαλίσετε την κολώνα και να την χαμηλώσετε για να “κουμπώσει” στην πλαστική ασφάλεια στο πίσω μέρος. Με το πάτημα ενός κουμπιού την απελευθερώνετε και την επαναφέρετε σε όρθια θέση, ενώ εξ’ίσου εύκολο είναι το κλείδωμά της εκεί. Θα το δείτε πολύ πιο παραστατικά στο παραπάνω μας video.

Το σημαντικό είναι πως ο μηχανισμός αυτός μας ενέπνευσε μεγάλη εμπιστοσύνη, όσον αφορά την αντοχή του. Προφανώς δεν ξέρουμε πως θα συμπεριφερθεί μετά από 500 ή 1.000 Km σε λακκούβες, αλλά με σωστή χρήση, θεωρούμε πως δεν θα έχει κανένα απολύτως πρόβλημα για πολύ καιρό.

Ισχύς και επιδόσεις

Αυτό που διακαώς επιζητούν οι περισσότεροι χρήστες είναι ένα ηλεκτρικό πατίνι με αξιοπρεπή ισχύ, κοντά στα €500. Τα 250W έχουν αποδειχθεί ανεπαρκή για μεγάλες ανηφόρες. Έτσι, για όσους αντιμετωπίζουν μεγάλες κλίσεις καθημερινά, τα 300W+ είναι μονόδρομος. Ο ηλεκτροκινητήρας των NIU KQi3 βρίσκεται στον πίσω τροχό. Αποδίδει 300-600W (nominal-peak) στο Sport μοντέλο και 350-700W στο Pro. Το καλό είναι πως η λειτουργία τους γίνεται στα 48V οπότε έχουν πλεονέκτημα έναντι ενός 36V μοντέλου.

Στην πράξη, το εργοστασιακό software είναι ελαφρώς “συντηρητικό”, ενώ η ταχύτητα προφανώς περιορίζεται στα 25 Km/h. Με αναβάτη 75-80 Kg, το Sport μοντέλο θα ανέβει με οριακά σε κλίση 10%, με γεμάτη μπαταρία. Για flat διαδρομές με ήπιες ανηφόρες, λοιπόν, είναι αρκετό. Για μεγαλύτερου βάρους αναβάτες ή/και μεγαλύτερες ανηφόρες, υπάρχει το Pro. Αυτό θα ανέβει λίγο πιο άνετα σε κλίση 10% ενώ βρίσκει “ταβάνι” στο 14-15% περίπου. Δεν περιμέναμε κάτι περισσότερο, δεδομένου και του βάρους των πατινιών, αλλά και των σχετικά μεγάλων τροχών τους (9,5″). Άλλωστε, σπάνια θα βρείτε κλίσεις άνω του 10% στον δρόμο σας και σε αυτή την περίπτωση, δεν περιμένουμε θαύματα από ένα μοτέρ 300 ή 350W. Απλή Φυσική…

Υπάρχουν δύο modes λειτουργίας, το απλό και το “E-Save”. Το δεύτερο, όπως καταλάβετε, εξοικονομεί ενέργεια και έχει μικρότερη τελική ταχύτητα. Μέσω του NIU app (iOS, Android) μπορείτε να δημιουργήσετε ένα custom mode. Όμως, το μόνο που μπορείτε να ορίσετε σε αυτό είναι η τελική ταχύτητα (μέχρι 25 Km/h). Τέλος, υπάρχει και το Pedestrian mode, με τελική 5-6 Km/h.

Αυτονομία

Η αυτονομία είναι το έτερο χαρακτηριστικό που μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα σε ένα πατίνι. Τα NIU KQi3 έχουν μπαταρίες 48V, κάτω από τo deck. Αυτή του Sport έχει χωρητικότητα 365Wh (7,6Ah) ενώ του Pro έχει 486Wh (10,1Ah). Η τάση λειτουργίας τους είναι ένα πλεονέκτημα, στη θεωρία τουλάχιστον. Η εταιρεία ανακοινώνει έως 40 Km αυτονομία για το Sport και 50+ Km για το Pro. Αυτά είναι τα νούμερα υπό ιδανικές συνθήκες, σε flat κομμάτι και μόνο τότε θα τα πλησιάσετε. Σε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης με ανηφόρες, αρκετές εκκινήσεις κ.λπ, η πραγματική αυτονομία του Sport αγγίζει τα 22-23 Km και του Pro τα 30-32 Km.

Ουσιαστικά είναι η αυτονομία που περιμέναμε να δούμε, με βάση και την εμπειρία μας από όλα πατίνια που έχουμε δοκιμάσει στο παρελθόν. Οι επιδόσεις διατηρούνται σε καλό επίπεδο μέχρι και το 10-15%, οπότε αρχίζουν και πέφτουν. Κάτω από το 10% μειώνονται αισθητά οπότε αν μπορείτε να αποφύγετε τις ανηφόρες με άδεια μπαταρία, κάντε το.

Ο παρεχόμενος φορτιστής είναι 2A, μικρός, ελαφρύς και λιτός. Έχει ένα 3-pin βύσμα που δεν έχουμε δει σε άλλο πατίνι και σε πλήρη ισχύ αγγίζει τα 115W. Γεμίζει πλήρως την μπαταρία του Sport σε 5-5,5 ώρες και του Pro σε 7 ώρες, αν και πρακτικά το τελευταίο κομμάτι της φόρτισης γίνεται πολύ αργά. Απαιτήθηκαν 0,55 KWh για την φόρτιση του Pro και 0,43 KWh για του Sport. Έτσι, έχετε και μια εικόνα του κόστους χρήστης των KQi3, μέσω του Πίνακα Κόστους μας.

Φρένα, τροχοί, άνεση

Ισχύς και αυτονομία είναι βασικά, αλλά ένα ποιοτικό, all-around πατίνι, ξεχωρίζει στα υπόλοιπα. Ανάρτηση δεν υπάρχει στα KQi3, οπότε η –ελάχιστη- απόσβεση κραδασμών οφείλεται στα tubeless ελαστικά της CST με διαστάσεις 65/65-6 (9,5″x2,50″). Είναι αρκετά φαρδιά, με ωραία αυλάκωση για τα νερά, άλλωστε τα πατίνια είναι αδιάβροχα με βάση το πρότυπο IP54. Ήτοι, δεν θα έχετε πρόβλημα στην βροχή. Η εταιρεία προτείνει 45-50 psi για τα ελαστικά, αλλά έτσι οι κραδασμοί είναι πολλοί. Εμείς προτείνουμε να παραμείνετε κοντά στα 30-35 psi, για μεγαλύτερη άνεση, αρκεί να ελέγχετε τακτικά την πίεση και να μην την αφήσετε κάτω από τα 25-30psi.

Με μέγεθος 9,5″ οι τροχοί προσφέρουν την απαιτούμενη ασφάλεια και σταθερότητα σε εγκάρσιες ανωμαλίες (π.χ. λακκούβες), οι οποίες είναι ο μεγαλύτερος “εχθρός” ενός πατινιού. Η ζάντα στο εμπρός μέρος είναι όμορφη, ενώ πίσω έχουμε το μοτέρ. Το deck είναι μεγάλο, με ελαστική, αντιολισθητική επένδυση σε όλη του την επιφάνεια, σχεδόν.

Όσο για τα φρένα, έχουμε ηλεκτρόφρενο με KERS στον πίσω τροχό και δισκόφρενο 120mm εμπρός στο Sport και εμπρός-πίσω στο Pro. Το “μεγάλο” μοντέλο μας άφησε πλήρως ικανοποιημένους στο θέμα πέδησης. Το “μικρό” έχει μια καλή ισορροπία εμπρός-πίσω με δισκόφρενο-ηλεκτρόφρενο αντίστοιχα, οπότε για ταχύτητες 20-25 Km/h είναι μια χαρά. Σε μεγάλες κατηφόρες θέλει να είστε λίγο πιο επιφυλακτικοί, προφανώς, αλλά σε κάθε περίπτωση αρκεί. Εδώ να σημειώσουμε οτι με 100% μπαταρία, σε κατηφόρα, το πατίνι παράγει ήχους και ενδείξεις γιατί αδυνατεί να εφαρμόσει το e-brake. Δεν τίθεται θέμα αξιοπιστίας και αυτό μπορεί να λυθεί μέσω firmware update, μελλοντικά.

Φώτα και οθόνη

Στον τομέα του φωτισμού, έχουμε ένα μεγάλο, κόκκινο LED στο πίσω φτερό και ένα χαρακτηριστικό, στρογγυλό φωτιστικό σώμα στο εμπρός μέρος, κάτω από το τιμόνι. Τα στρογγυλά φώτα εμπρός είναι σχεδόν… “trademark” της NIU, όπως θα δείτε και στα σκούτερς της. Εμπρός, λοιπόν, έχουμε ένα LED angel eye ως DRL που δείχνει ωραίο το βράδυ. Στο κέντρο του υπάρχει ένα LED projector φως, με ωραία δέσμη “κούπα” που θα σας καλύψει άνετα για νυχτερινή χρήση σε σκοτεινούς δρόμους. Ανάβει και σβήνει μέσω διπλού πατήματος στο πλήκτρο της οθόνης, με ένα ωραίο εφέ fade-in/out.

Όσο για το πίσω LED, είναι αρκετά ισχυρό όταν πιέζετε το φρένο, αλλά όχι τόσο στις υπόλοιπες περιπτώσεις. Είναι ορατό το βράδυ αλλά όχι όσο θα θέλαμε, εκτός από τις στιγμές που φρενάρετε, λοιπόν. Ακόμα ένα “πταίσμα” που λύνεται μέσω update, αν αποφασίσει η εταιρεία να το κάνει. Σε κάθε περίπτωση, η αγορά είναι γεμάτη aftermarket LEDs που μπορείτε να τοποθετήσετε στο σακίδιο ή στο κράνος σας για μέγιστη ασφάλεια το βράδυ και το προτείνουμε σε κάθε χρήστη.

Η οθόνη είναι LED, ευανάγνωστη μέρα και νύχτα, ενώ κάνει “dim” όταν ανάβετε το εμπρός φως. Δείχνει ταχύτητα (Km/h, mph), Bluetooth, μπαταρία (5 κουτάκια), φώτα με πράσινο χρώμα, mode λειτουργίας, σφάλματα με κόκκινο χρώμα κ.λπ. Ένα πάτημα του μεγάλου πλήκτρου της αλλάζει το mode, τριπλό πάτημα αλλάζει την μονάδα μέτρησης ταχύτητας και… πενταπλό πάτημα ενεργοποιεί το Pedestrian mode.

Συνδεσιμότητα και NIU app

Ένας τομέας που επίσης κάνει τη διαφορά και απουσιάζει πλήρως σε reviews άλλων πατινιών, είναι αυτός της συνδεσιμότητας. Πρακτικά ελάχιστες εταιρείες προσφέρουν mobile app για σύνδεση με τα πατίνια τους. Ακόμα κι όταν αυτό συμβαίνει, συνήθως η παραμετροποίηση είναι ελάχιστη, όπως και οι διαθέσιμες πληροφορίες. Η NIU έχει δώσει ιδιαίτερο βάρος στο connectivity και το app της. Μάλιστα, το app είναι κοινό για όλα της τα μοντέλα, ακόμα και για τα σκούτερ.

Μπορεί να διαχειριστεί ένα “στόλο” οχημάτων, αποθηκεύει τις διαδρομές σας, δείχνει την απόσταση που έχετε διανύσει, την πορεία στο χάρτη (μέσω του GPS του κινητού), παρέχει πληροφορίες όπως οι κύκλοι φόρτισης της μπαταρίας κ.λπ. Επιτρέπει τη δημιουργία custom mode, τη ρύθμιση της ανάκτησης ενέργειας σε τρία επίπεδα και επίσης μπορείτε να έχετε και ένα “live view” της διαδρομής σας, με δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, επιτρέπει το κλείδωμα/ξεκλείδωμα του πατινιού, ώστε να μην μπορεί κάποιος να το ενεργοποιήσει από το πλήκτρο του. Το interface είναι πολύ ωραίο και εύχρηστο. Μόνο μας παράπονο, η κάπως “laggy” ανανέωση ταχύτητας και στίγματος στο χάρτη, στη live χρήση. Και πάλι, δείτε το video μας και θα πάρετε μια πλήρη εικόνα για το NIU app.

Συμπέρασμα

Τα NIU KQi3 Sport και KQi3 Pro είναι δύο ηλεκτρικά πατίνια με τιμή €599 και €699 αντίστοιχα, τα οποία καλούνται να καλύψουν τις βασικές ανάγκες μετακίνησης ενός ενήλικα χρήστη. Είναι πολύ υψηλής ποιότητας, με προσοχή στη λεπτομέρεια και δεν βρήκαμε κανένα σημαντικό μειονέκτημα πάνω τους, πλην μικρών “πταισμάτων” που εύκολα διορθώνονται. Για αναβάτες μικρού βάρους και flat, σύντομες διαδρομές, το Sport είναι υπέρ-αρκετό. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω, δεν μπορούμε παρά να προτείνουμε το Pro. Σε κάθε περίπτωση, είναι δύο μοντέλα που ξεχωρίζουν ήδη με θετικό τρόπο στην entry-level κατηγορία και αξίζουν την προτίμησή σας.

NIU KQi3 Sport & KQi3 Pro photo gallery

Προηγούμενο άρθροΣτο στόχαστρο των γερμανικών αρχών το Tesla Autopilot
Επόμενο άρθροΠως προκύπτει το κόστος μιας μπαταρίας EV;
Λάτρης της τεχνολογίας και της αυτοκίνησης από μικρή ηλικία, αρθρογραφώ σε tech media από το...μακρινό, πλέον, 2006. Το concept της ηλεκτροκίνησης με συνεπήρε από τη στιγμή που ανέβηκα για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό πατίνι και μπήκα στο πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Κατά βάθος, όμως, θα είμαι πάντα λίγο "petrolhead"...

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.