Κάτι που περιμέναμε καιρό επιτέλους ξεκινά, έστω και σε βασικό επίπεδο. Ο οργανισμός Micro-Mobility for Europe (MMfE), του οποίου τα έξι ιδρυτικά μέλη είναι οι Bird, Bolt, Dott, Lime, TIER και Voi, ενώ πρόσφατα προστέθηκαν σε αυτά οι Hopp και Superpedestrian παρουσίασε την πρώτη έκθεση δεδομένων για ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια στην Ευρώπη.

Τα στοιχεία αυτά έρχονται να καλύψουν έστω ένα μικρό τμήμα του κενού που υπάρχει στον τομέα. Επίσημα στοιχεία για ατυχήματα με πατίνια δεν είναι διαθέσιμα στις περισσότερες χώρες. Επιπλέον, συχνά τα συμβάντα με ιδιωτικά και ενοικιαζόμενα/shared πατίνια δεν καταγράφονται ξεχωριστά. Ούτε και ο τύπος του οχήματος μικροκινητικότητας (πατίνι, μονόκυκλο, skateboard κ.λπ.). Οι έξι προαναφερθείσες εταιρείες προσφέρουν δεδομένα για τους στόλους τους και πλέον γνωρίζουμε ορισμένα από αυτά, σε συνδυασμό με δεδομένα από άλλες κρατικές αρχές.

Τα δεδομένα προέρχονται από 240,1 εκ. διαδρομές και 461 εκ. Km που έγιναν μέσα στο 2021, σε 29 χώρες της Ευρώπης.

  • Το ποσοστό τραυματισμών ήταν 5,1 ανά 1 εκ. Km. Η “χειρότερη” χώρα κατέγραψε 13,4 τραυματισμούς ανά εκ. Km και η “καλύτερη” 1,2.
  • Τα ατυχήματα είναι μειωμένα κατά 60% σε σχέση με το 2019.
  • Το ποσοστό θανατηφόρων συμβάντων ήταν 0,015 ανά 1 εκ. Km. Συνολικά 7 θάνατοι σχετιζόμενοι με shared πατίνια καταγράφηκαν το 2021 στις 29 χώρες.
  • Το ποσοστό αυτό είναι συγκρίσιμο με των ποδηλάτων, στη Γερμανία (0,014 έναντι 0,011 ανά εκ. Km).
  • Το ποσοστό θανάτων με ιδιόκτητα πατίνια είναι διπλάσιο απ’ότι με shared (0,03 θάνατοι/1 εκ. Km), στη Γερμανία.
  • Μόνο 1 από τους 24 θανάτους με πατίνια στη Γαλλία αφορούσε shared πατίνι.
  • Το 82% των δυστυχημάτων με πατίνι στο UK αφορούσε ιδιόκτητα πατίνια.
  • Η συχνότητα θανατηφόρων συμβάντων είναι 20 φορές μικρότερη απ’ότι με mopeds/μοτοποδήλατα.
  • Σε 93 ευρωπαϊκές πόλεις, η εμφάνιση των shared πατινιών οδήγησε σε αύξηση των ατυχημάτων κατά 8,2%, όταν οι υποδομές ήταν κάτω του μετρίου, αλλά δεν υπήρξε αξιοσημείωτη αύξηση στις υπόλοιπες.

Τι πρέπει να γίνει με βάση και τα παραπάνω δεδομένα, σύμφωνα με τον MMfE:

  • Επενδύσεις σε υποδομές για οχήματα μικροκινητικότητας (ποδηλατόδρομοι/ποδηλατολωρίδες)
  • Εναρμονισμός των μεθόδων αναφοράς και καταγραφής ατυχημάτων στις χώρες της Ευρώπης.
  • Αναγνώριση των αναβατών ηλεκτρικών πατινιών ως ευάλωτων χρηστών του δρόμου.
  • Επαρκής αστυνόμευση και έλεγχος των αναβατών και των ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!

Δείτε επίσης:

 

Διεξήχθη το 1ο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης με μέσα μικροκινητικότητας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.