Ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, συχνά αναφέρεται στις δυσκολίες της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση για την αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, τα brands του διαρκώς εξηλεκτρίζουν τις γκάμες τους και επενδύουν στα EVs. Για άλλη μια φορά οι δηλώσεις του, λοιπόν, έχουν ενδιαφέρον.
Ο Tavares δήλωσε πως ο όμιλος Stellantis δεν μπορεί να κατασκευάσει προσιτά EVs στην Ευρώπη, ξεκάθαρα. Έτσι, στρέφεται προς άλλες αγορές με μικρότερα κόστη, όπως η Ινδία. Αν μέχρι το τέλος του 2023 επιτευχθεί παραγωγή στην Ινδία, χωρίς παραχωρήσεις στην ποιότητα και με χαμηλό κόστος, ίσως “ανοίξει ο δρόμος” για εξαγωγή EVs από αυτήν σε άλλες χώρες.
Τα πλάνα αφορούν κυρίως compact EVs πόλης, που ούτως ή άλλως θα έχουν σχετικά χαμηλή τιμή σε σχέση με τα μεγαλύτερα μοντέλα. Ο ίδιος ο Tavares δήλωσε τον περασμένο μήνα οτι οι “προσιτές” μπαταρίες EVs απέχουν ακόμα 5-6 χρόνια από την αγορά.
Αξίζει να σημειωθεί οτι η Stellantis εξετάζει την είσοδο στην Ινδία μετά την έξοδο των Ford και GM από αυτήν. Οι δύο κολοσσοί απέτυχαν να αποκομίσουν κέρδη από την παρουσία τους στην 4η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως και να “σπάσουν” την κυριαρχία των Suzuki και Hyundai.
Ταυτόχρονα, Ευρωπαίοι και Αμερικάνοι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν την επεκτατικότητα των Κινέζων σε όλες τις ηπείρους. Η Stellantis επανεξετάζει τη στρατηγική της στην Κίνα καθώς δεν πέτυχε με το Jeep brand. Στην Ινδία ήδη πωλούνται οχήματα Jeep και Citroen αλλά με ελάχιστο μερίδιο. Το πρώτο της EV στην Ινδία, το ηλεκτρικό Citroen C3, αναμένεται στις αρχές του 2023. “Το πρόβλημα των EVs σήμερα είναι το κόστος και όχι η τεχνολογία τους”, δήλωσε χαρακτηριστικά o Tavares. Επίσης τόνισε οτι οι δασμοί εισαγωγής είναι τεράστιοι στην Ινδία, άρα για να πετύχει ένας κατασκευαστής πρέπει να προμηθεύεται σχεδόν το 90% των εξαρτημάτων του από εγχώριους προμηθευτές.
Δείτε επίσης:
CEO Stellantis: “Η ηλεκτροκίνηση είναι επιλογή των πολιτικών, όχι δική μας”
Πηγή: Reuters