Η πραγματικότητα στην αγορά ηλεκτρικών σκούτερ αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι πως αρκετοί, νέοι χρήστες ψάχνουν μια όσο το δυνατόν πιο προσιτή πρόταση, ώστε να κάνουν την “είσοδό” τους στην ηλεκτροκίνηση. Φυσικά, εν καιρώ “ανεβαίνουν κατηγορία” αλλά υπάρχουν και ορισμένα μικρά “50άρια” που μπορούν άνετα να καλύψουν αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα καθημερινά με άνεση, οπότε καλύπτουν τις βασικές σας ανάγκες. Επιπλέον, ορισμένοι χρήστες θέλουν κάτι μεγαλύτερο και πιο σταθερό από ένα ηλεκτρικό πατίνι ή ποδήλατο, αλλά χωρίς να ξεφύγουν σε κόστος και πολυπλοκότητα. Εδώ, λοιπόν, έρχεται να “κουμπώσει” το Segway B110s, το πολύ ιδιαίτερο “μικρό” της Segway που ξεχωρίζει αμέσως χάρη στο σχεδιασμό του αλλά κρύβει και πολλά, ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά! Πάμε να το δούμε…

Segway B110s video review!

Τιμή και διαθεσιμότητα

Τα ηλεκτρικά σκούτερ της Segway στην Ελλάδα εισάγονται, διανέμονται και υποστηρίζονται από την Info-Quest Technologies, θα τα βρείτε σε ένα μεγάλο δίκτυο καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα και απολαμβάνουν πλήρες after-sales support από εξειδικευμένους τεχνικούς για συντήρηση, επισκευές και οτιδήποτε άλλο χρειαστούν. Έρχονται με 2 χρόνια εγγύηση καλής λειτουργίας (και για την μπαταρία).

Η τιμή του Segway B110s στην Ελλάδα, από την 2/10/2023, διαμορφώνεται σε προσφορά στα €1.290 (προ οποιασδήποτε επιδότησης). Το επίσημο site της Segway Greece είναι το www.segway-moto.gr. Μπορείτε να το αποκτήσετε και από το εν λόγω site, μέσω του επίσημου e-shop, με έως 12 άτοκες δόσεις μέσω πιστωτικής κάρτας.

Κατασκευή και σχεδίαση

Ξεκινάμε, όπως πάντα, από το “εξώφυλλο”. Unboxing δεν κάναμε, για ευνόητους λόγους, αλλά μαζί με το σκούτερ παίρνετε: Τους καθρέπτες, δύο κλειδιά, δύο NFC κάρτες, τα απαραίτητα έντυπα και τον φορτιστή (8A). Οι καθρέπτες τοποθετούνται πανεύκολα, αν και πιθανότατα θα τους βρείτε προεγκατεστημένους. Οι διαστάσεις του σκούτερ είναι 1685 x 691 x 1095 cm και το βάρος του μόλις 56Kg μαζί με τη μπαταρία. Αυτά το κατατάσσουν ως ένα από τα πλέον compact και ελαφριά μοντέλα της αγοράς αυτή τη στιγμή, κάτι πιθανώς σημαντικό για χρήστες που δεν θέλουν ένα πολύ βαρύ και ογκώδες σκούτερ. Το μεταξόνιο αγγίζει τα 1.187cm και φυσικά όλο το σκούτερ είναι αδιάβροχο κατά IPX5. Αυτό σημαίνει στεγανοποίηση όλων των μερών. ακόμα και υπό καταρρακτώδη βροχή.

Σαφώς αυτό που κάνει το B110s να ξεχωρίζει αμέσως, είναι ο σχεδιασμός του. Λιλιπούτειο, με καλαίσθητες “πινελιές” που συνδυάζουν γωνίες με καμπύλες αλλά και “χτυπητά” χρώματα στην γκάμα, όπως κίτρινο, πορτοκαλί και κόκκινο, αλλά και τα πιο διακριτικά μαύρο και λευκό. Η ύπαρξη διχρωμίας “σπάει” τη μονοτονία και το βέβαιο είναι οτι κάποιοι θα το βρουν πολύ ενδιαφέρον σχεδιαστικά, αν αρέσκονται σε αυτό το στυλ. Εμείς, πάντως, λάβαμε αρκετά σχόλια κατά τις ημέρες των δοκιμών, ενίοτε ενθουσιώδη και ενίοτε πιο συγκρατημένα, αλλά σίγουρα δεν περάσαμε απαρατήρητοι!

Κατασκευή Part II και εργονομία

Κατά τα άλλα πρόκειται για ένα σχετικά “γυμνό” σκούτερ, όπως φαίνεται και από το τιμόνι του, αλλά αυτό κάνει χαρακτηριστικά όπως η οθόνη και τα φωτιστικά σώματα να ξεχωρίζουν ακόμα περισσότερο. Το deck είναι μικρό και στενό, με σκληρό πλαστικό “πάτωμα”, αλλά τουλάχιστον φαρδαίνει ελαφρώς στο εμπρός μέρος του ώστε τα κάτω άκρα σας να μην εξέχουν. Όπως θα παρατηρήσατε ήδη, ίσως το κύριο μειονέκτημα του B110s είναι το οτι δεν δέχεται δεύτερο αναβάτη. Η σέλα είναι παχιά και άνετη, αλλά φτιαγμένη για έναν αναβάτη μόνο, ενώ δεν υπάρχουν και πατάκια για συν-αναβάτη. Στο πίσω μέρος, όμως, υπάρχει σιδερένια σχάρα με πλαστικό κάλυμμα για μεταφορά αντικειμένων, ακόμα και μεγάλη μπαγκαζιέρα. Θα μπορούσε, λοιπόν, να χρησιμοποιηθεί και για σκοπούς delivery.

Η απόσταση από το έδαφος είναι πραγματικά πολύ μεγάλη, στα 25cm, άρα δεν πρόκειται να “βρείτε” κάτω σχεδόν με κανένα τρόπο, σε συνδυασμό και με το μικρό μεταξόνιο. Ωστόσο, στις διαστάσεις βρίσκουμε και το δεύτερο “μείον” του Segway B110s, που μάλλον είναι και το τελευταίο. Το ψηλό deck σε συνδυασμό με τη “χαμηλή” θέση οδήγησης οδηγούν σε μια απόσταση deck-σέλας στα 42cm. Αυτό σημαίνει οτι αναβάτες ύψους πάνω από 1,80m θα δουν τα γόνατά τους να λυγίζουν περισσότερο απ’όσο θα ήθελαν και σίγουρα η στάση για τους ακόμα ψηλότερους, δεν είναι βολική. Το σκούτερ μπορεί να υποστηρίξει αναβάτη και φορτίο έως 100 Kg, τουλάχιστον στα “χαρτιά”.

Τέλος, δεν υπάρχει καθόλου διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, εκτός αν έχετε αφαιρέσει τη μπαταρία.

Ποιότητα κατασκευής, άνεση, συμπεριφορά

Έχοντας κάνει πλέον περίπου 11.000 Km με το έτερο “50άρι” της Segway που βρίσκεται στον long-term στόλο μας, το E110SE Launch Edition, μπορούμε ευτυχώς να αναφέρουμε οτι η ποιότητα κατασκευής του B110s βρίσκεται σε εφάμιλλο επίπεδο, εν ολίγοις είναι ποιοτικό και με ωραία αίσθηση κύλισης.

Η ανάρτησή του αποτελείται από τηλεσκοπικό πηρούνι εμπρός με διαδρομή 85mm και δύο υδραυλικά αμορτισέρ με ελατήρια πίσω, με διαδρομή 70mm. Σε συνδυασμό με τη σέλα, το Segway B110sE προσφέρει αρκετά καλή απόσβεση κραδασμών και δεν θα σας κουράσει εύκολα, αν και προφανώς δεν μπορεί να συγκριθεί με μεγαλύτερα σκούτερ ανώτερης κατηγορίας. Σίγουρα, όμως, είναι μακράν πιο άνετο από οποιοδήποτε ποδήλατο και σχεδόν οποιοδήποτε πατίνι, αν η σύγκριση γίνει με αυτά.

Μια ιδιαιτερότητα έχουμε στις διαστάσεις των τροχών, καθώς ο εμπρός είναι 12″ αλλά ο πίσω είναι 10″. Τα ελαστικά είναι 12×1,5″ εμπρός και 10×1,85″ πίσω, tubeless και προσφέρουν ικανοποιητική πρόσφυση σε στεγνό και βρεγμένο. Η Segway προτείνει πίεση 29 psi εμπρός και 32 psi πίσω, για τυπικό βάρος αναβάτη (70-80 Kg).

Όσον αφορά την οδική του συμπεριφορά, οι μικροί τροχοί και γενικά το μικρό του βάρος και μέγεθος το καθιστούν πιο “ανάλαφρο” σε αίσθηση συγκριτικά με μεγαλύτερα σκούτερ, οπότε θέλει ελαφρώς περισσότερη προσοχή από τον αναβάτη σε περιπτώσεις ανώμαλου οδοστρώματος και πλευρικών ανέμων. Κατά τα άλλα, όμως, δεν παρατηρήσαμε κάτι ανησυχητικό.

Φρένα 

Τα υδραυλικά δισκόφρενα του μοντέλου της Segway περιλαμβάνουν δίσκους 180 mm εμπρός και 155mm πίσω με πάχος 3,5mm. Παρ’ότι μικρά, μπορούν να ακινητοποιήσουν άνετα το ελαφρύ σκούτερ με τους μικρούς τροχούς, σε συνδυασμό και με το e-brake. To πίσω φρένο μας ικανοποίησε απολύτα αλλά το εμπρός υστερεί σε αίσθηση και χρειάζεται περισσότερη δύναμη για να “πιάσει” όπως πρέπει.

Το ηλεκτρόφρενο στέλνει κυρίως “πίσω” την κατανομή της πέδησης και μειώνει τη φθορά των δισκόφρενων. Σημειώνουμε, ωστόσο, οτι λειτουργεί μόνο σε ένα, προκαθορισμένο επίπεδο (σχετικά ισχυρό) και δεν μπορείτε να το αυξομειώσετε. Μπορείτε μόνο να το απενεργοποιήσετε μέσω του app της Segway ώστε να μην λειτουργεί όταν αφήνετε το γκάζι (coasting), παρά μόνο οταν πιέζετε το φρένο.

Οθόνη, φώτα, χειριστήρια

Όσον αφορά τα φώτα του Segway B110s, στο εμπρός μέρος έχουμε ένα σχεδόν τετράγωνο φωτιστικό σώμα με projector LED. Η δέσμη του είναι αρκετά φαρδιά και η ισχύς αρκετή για να φωτίσει ακόμα και ένα εντελώς σκοτεινό δρόμο, αλλά δεν υπάρχει “μεγάλη σκάλα”, κάτι που δείχνει και τον αστικό χαρακτήρα του σκούτερ. Συνεπώς, μείναμε ευχαριστημένοι από το εμπρός φως στις περισσότερες περιπτώσεις αλλά δεν μπορεί να φωτίσει το δρόμο αρκετά μακριά, το οποίο θα είναι κουραστικό αν κάνετε συχνά διαδρομές π.χ. στο επαρχιακό, σκοτεινό οδικό δίκτυο. Στο πίσω μέρος έχουμε ένα μικρότερο LED σώμα, ισχυρό και ορατό το βράδυ, αλλά όχι υπερμεγέθες. Τα LED φλας πίσω βρίσκονται εκατέρωθεν αυτού και είναι επαρκή, εμπρός όμως είναι ενσωματωμένα στην “ποδιά”, είναι μικρότερα και πιο διακριτικά. Το θετικό είναι οτι είναι ορατά και από το επίπεδο του κεφαλιού σας.

Η οθόνη είναι οωειδής, με μεγάλα ψηφία και ενδείξεις, ορατή μέρα και νύχτα. Δείχνει την ταχύτητα, τη στάθμη της μπαταρίας με 8 “παύλες”, το οδόμετρο (δεν υπάρχει trip) και λοιπές, λιγότερο σημαντικές, ενδείξεις. Επίσης διαθέτει δύο έγχρωμες καμπύλες που αλλάζουν χρώμα ανάλογα με την ταχύτητα και το status του σκούτερ. Με πορτοκαλί δεν μπορείτε να κινηθείτε, στις χαμηλές ταχύτητες είναι πράσινες και όσο αυξάνονται τα Km/h γίνονται κίτρινες, ενώ κατά τη λειτουργία του Cruise Control γίνονται μπλε.

Στο δεξί σας χέρι θα βρείτε το “power” πλήκτρο, αυτό του Cruise Control και αυτό των alarm. Στο αριστερό χέρι υπάρχουν μόνο η φλασιέρα και η κόρνα (αρκετά ισχύρη).

Smart χαρακτηριστικά και app

Στο σημείο αυτό θα σας παραπέμψουμε ευθέως, πια, στο review του Segway E110SE, όπου αναλύουμε εξαντλητικά τo connectivity και το app, καθώς κατά 90% αυτά ισχύουν και για το B110s. Υπάρχουν, όμως, μικροδιαφορές, κυρίως όσον αφορά τους ήχους που παράγει, αλλά και το ξεκλείδωμά του. Δεν υπάρχει υποδοχή “μίζας”, όπως στα υπόλοιπα σκούτερ της Segway. Η ενεργοποίηση/απενεργοποίηση γίνεται αποκλειστικά μέσω των NFC καρτών που απλώς ακουμπάτε πάνω στην οθόνη ή μέσω του app/AirLock. Είναι εξ’ίσου εύκολη και άνετη, πρακτικά δεν χρησιμοποιήσαμε τις κάρτες παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις, αφού το keyless entry με το κινητό λειτουργεί υποδειγματικά. Η ενεργοποίηση γίνεται μέσω του πράσινου πλήκτρου στο δεξί σας χέρι, ενώ η σέλα ξεκλειδώνει πιέζοντας αυτό και το δεξί φρένο ταυτόχρονα. Το κλειδί που παίρνετε μπορεί να ξεκλειδώσει τη σέλα αν έχετε αφαιρέσει τη μπαταρία (ή έχει εξαντληθεί πλήρως), μέσω της υποδοχής που βρίσκεται πάνω από την πίσω τροχό, μέσα στο θόλο.

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του video μας διέφυγε, αλλά εν τέλει κάτω από τη σέλα θα βρείτε και ένα “διακόπτη” που κλειδώνει το τιμόνι, αν θέλετε. Τουλάχιστον αυτό αντιληφθήκαμε εκ των υστέρων, χωρίς να το έχουμε δοκιμάσει. Επίσης, υπάρχει και εδώ ο αισθητήρας στη σέλα που ανιχνεύει το αν κάθεστε ή όχι, για λόγους ασφαλείας. Για όλα τα υπόλοιπα, δείτε το review του Ε110SE.

Ισχύς και επιδόσεις

Πάμε στα πιο σημαντικά! Το Segway B110s είναι μάλλον… υποτιμημένο όσον αφορά την ισχύ του. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά θα δείτε 850W ισχύος τα οποία φαντάζουν πολύ λίγα, άλλωστε τόσα αποδίδει πλέον ένα τυπικό, μικρό πατίνι. Ξεκινήσαμε τη δοκιμή με μικρές απαιτήσεις, λοιπόν, οδεύοντας προς την γνώριμη ανηφόρα μας, κλίσης 20%. Προς έκπληξή μας, με γεμάτη μπαταρία, το σκούτερ ανέβηκε με μεγάλη άνεση και με ταχύτητα περίπου 20 Km/h!

Στην πραγματικότητα, το σκούτερ έχει αρκετή ισχύ για να μεταφέρει πολύ άνετα τον αναβάτη του σε κάθε ανηφόρα. Είναι σαφώς πιο “ροπάτο” από αντίστοιχης ισχύος σκούτερς της αγοράς, δείχνοντας πως οι αριθμοί δεν λένε πάντα την πλήρη αλήθεια. Σε κλίση 10% ανεβαίνει άνετα με 30 Km/h και όπως τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας, ακόμα και με χαμηλή στάθμη μπαταρίας, ανεβαίνει σε μεγάλες κλίσεις, έστω και αργά. Σαφώς και η απόδοση πέφτει όσο αδειάζει η μπαταρία, βέβαια, όπως και η τελική ταχύτητα. Τα 45 Km/h έρχονται πολύ γρήγορα με γεμάτη μπαταρία, αλλά η οθόνη “κλέβει” και στην πραγματικότητα η τελική ταχύτητα είναι περίπου 42 Km/h σε μηδενική κλίση. Με τη μπαταρία κάτω από το 30% η τελική ταχύτητα μειώνεται περίπου στα 37 Km/h (40 Κm/h στο κοντέρ).

Ενδεικτικά αναφέρουμε οτι, παραδόξως, η απόδοση του B110s μας θύμησε έντονα αυτή του Ε110SE Launch Edition, το οποίο στα “χαρτιά” είναι 1.500W. Εν ολίγοις, στη θέση σας δεν θα “φοβόμασταν” την έλλειψη ισχύος, το αντίθετο, αφού είναι μάλλον το ισχυρότερο μοντέλο κάτω από τις €2.000 αυτή τη στιγμή. Τέλος, σημειώνουμε οτι δεν υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα ισχύος, μόνο ένα και προκαθορισμένο.

Μπαταρία 

Η μπαταρία του Segway B110s είναι τοποθετημένη κάτω από τη σέλα. Έχει πολύ ποιοτικό περίβλημα και ιμάντα με λαστιχένιο προστατευτικό ως χερούλι μεταφοράς, ενώ ζυγίζει 11,5 Kg. Είναι 48V με χωρητικότητα 30Ah (1.440 Wh) και αρκετή για μια τυπική μέρα στην πόλη. Πάνω της υπάρχει μια πορτοκαλί θύρα φόρτισης και στο πλάι κάποια λευκά LEDs, που δείχνουν το επίπεδο φόρτισης, όταν επαναφορτίζεται ή αν πιέσετε το πλήκτρο δίπλα τους. Το βύσμα που έρχεται από την “κοιλιά” του σκούτερ και συνδέεται σε αυτήν, προστατεύεται με ένα λαστιχένιο κάλυμμα από πιθανή εισχώρηση νερών.

Η τοποθέτηση της μπαταρίας στο σημείο αυτό σίγουρα ψηλώνει και το κέντρο βάρους του σκούτερ, το οποίο ίσως συμβάλει και στην αίσθηση που περιγράψαμε στον τομέα “συμπεριφοράς”. Η μπαταρία είναι αρκετά βαριά για την χωρητικότητά της, το οποίο μπορούμε να ερμηνεύσουμε ως δείγμα ποιότητας στοιχείων αλλά και προστατευτικού casing. Το καλό είναι οτι μεταφέρεται άνετα με το συγκεκριμένο χερούλι και αυτό δεν θα έχει τη φθορά που έχουμε δει μετά από κάποιους μήνες χρήσης στα χερούλια των μπαταριών άλλων μοντέλων της Segway.

Αυτονομία και φόρτιση

Η Segway ανακοινώνει έως 105 Km αυτονομίας για το B110s. Φυσικά αυτό είναι εφικτό μόνο σε ένα ιδανικό σενάριο κίνησης με 20 Km/h, σε απόλυτα φλατ κομμάτι, με σταθερή ροή. Με βάση τη χωρητικότητα της μπαταρίας και τα specs του σκούτερ, περιμέναμε περίπου 60 Km πραγματικής αυτονομίας. Η δοκιμή κατά WMTC, όπως αναφέρεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά, δίνει μια αυτονομία 56 Km. Εμείς, χωρίς να είμαστε εγκρατείς με το γκάζι, σε μικρές διαδρομές με πολλές, μεγάλες ανηφόρες και εξωτερική θερμοκρασία 28-32 βαθμών, πετύχαμε 54 Km πραγματικής αυτονομίας, με αναβάτη 75 Kg. Σε περιοχές με πιο ήπιες ή ελάχιστες κλίσεις, σίγουρα τα 65-70 Km είναι εφικτά, “τέρμα γκάζι”.

Ο φορτιστής της Segway είναι πολύ ποιοτικός, με ενεργό σύστημα ψύξης, το οποίο κρίνεται θορυβώδες. Έχει “πλακέ” σχήμα και ζυγίζει περίπου 2 Kg. Ένα μειονέκτημά του είναι το πολύ κοντό καλώδιο, από αυτόν προς τη μπαταρία (30cm περίπου). Το καλώδιο από αυτόν έως την πρίζα είναι περίπου 1,2m. Ωστόσο, θα σας δυσκολέψει λίγο στην τοποθέτηση εξ’αιτίας του κοντού “2ου σκέλους” του καλωδίου του. Εννοείται οτι μπορείτε να φορτίσετε την μπαταρία τόσο πάνω στο σκούτερ (μέσω της θύρας φόρτισης που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία), όσο και εκτός αυτού, αφαιρώντας την.

Το ανεμιστηράκι δεν ενεργοποιείται αμέσως μόλις τον βάλετε στην πρίζα. Μόλις αρχίσει να θερμαίνεται, όμως, παίρνει “μπρος” και σταματάει λίγο αφού τον βγάλετε από την πρίζα. Αυτό δείχνει και την προσοχή στο θέμα ασφάλειας υπερθέρμανσης, από την Segway. Η ισχύς του είναι 420W (52,5V – 8A). Στην πράξη η πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου 4 ώρες (0-80% σε 3 ώρες περίπου). Η κατανάλωση ενέργειας αγγίζει τη 1,5 KWh, σύμφωνα με το μετρητή μας.

Όσον αφορά το κόστος χρήσης του Segway B110s, λοιπόν, με βάση την ρεαλιστική αυτονομία του, καταλήγουμε περίπου στα €0,55/100 Km (με τυπικό τιμολόγιο).

Συμπέρασμα

Το Segway B110s είναι ο ορισμός του compact, ελαφρού ηλεκτρικού μοτοποδηλάτου. Ωστόσο δεν υπολείπεται στον τομέα της ισχύος και της αυτονομίας από τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των €1.500-€2.000 περίπου και με την ισχύουσα τιμή προσφέρει κορυφαίο value for money, αν “ξεπεράσουμε” την απουσία θέσης για δεύτερο αναβάτη και την άβολη θέση για τους ψηλούς χρήστες. Η ποιότητα κατασκευής και οι smart δυνατότητες είναι σημαντικά πλεονεκτήματα, η απόδοση επαρκής για κάθε ανηφόρα και είτε το δείτε ως αντικαταστάτη αυτοκινήτου για αστική χρήση, είτε ως “αναβάθμιση” από ηλεκτρικό πατίνι ή ποδήλατο, είναι μια πολύ καλή επιλογή!

Segway B110s photo gallery

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.