Είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πως η Tesla καταφέρνει να αψηφά το… κατεστημένο και να κάνει πράγματα που θα ήταν “ταφόπλακα” για οποιονδήποτε άλλο κατασκευαστή. Η γνωστή εταιρεία του Elon Musk, λοιπόν, παρουσίασε μετά από πολυετή αναμονή το Cybertruck, ένα ηλεκτρικό pickup, αποφεύγοντας να δώσει ακόμα και ουσιαστικές πληροφορίες για τα τεχνικά του χαρακτηριστικά και τις δυνατότητές του.
Αντί αυτών, η Tesla προτίμησε να προωθήσει το Cybertruck με ένα ευφάνταστο video, στο οποίο καλύπτει το “400άρι” ταχύτερα από μια Porsche 911, ενώ ταυτόχρονα έλκει μια… Porsche 911 πάνω σε τρέιλερ! Η επίσημη παρουσίαση έλαβε χώρα στο πρώην Τwitter-X, το οποίο φυσικά ανήκει πλέον στον Musk.
Το σασί του Cybertruck είναι από ανοξείδωτο χάλυβα και η Tesla το περιγράφει ως “exoskeleton”, υποστηρίζοντας οτι διαθέτει εξαιρετική στρεπτική ακαμψία. Το “ανθεκτικό γυαλί” του Cybertruck λέγεται πως είναι εξαιρετικά… ανθεκτικό, ακόμα και σε χαλαζόπτωση κατηγορίας 4. Βέβαια, θα θυμάστε οτι κάποτε είχε θρυμματιστεί επί σκηνής ενώπιον του ίδιου του Musk, αλλά σίγουρα έχουν γίνει διορθωτικές κινήσεις έκτοτε.
Κάτω από αυτό το διαστημικό πλαίσιο υπάρχει ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V και η έκδοση τριών κινητήρων που ονομάζεται Cyberbeast μπορεί να επιταχύνει κάνει το 0-96 Km/h σε μόλις 2,6″, χάρη στους 845 ίππους της. Παρά την τεράστια ιπποδύναμη, βέβαια, η τελική ταχύτητα περιορίζεται σχεδόν στα 210 Km/h.
Σαν… “εργάτης”, το Cybertruck διαθέτει ικανότητα ρυμούλκησης 5 τόννων και ωφέλιμο φορτίο 1.134 Kg. Ο χώρος φόρτωσης έχει διαστάσεις 183×122 cm και μπορεί, για παράδειγμα, να δεχθεί φύλλα κόντρα πλακέ 122×244 cm, με την πίσω πόρτα ανοικτή.
Ένα από τα λίγα, ενδιαφέροντα specs που μάθαμε για το Cybertruck είναι το σύστημα steer-by-wire που προσαρμόζει την περιστροφή του τιμονιού με βάση την ταχύτητα του οχήματος. Η τετραδιεύθυνση και το torque vectoring ενισχύουν την ευελιξία, δίνοντάς του έναν κύκλο στροφής μικρότερο από του Model S. Η κεντρική οθόνη αφής 18,5″ συμπληρώνεται από μια δευτερεύουσα οθόνη 9,4″ για τους πίσω επιβάτες και το εσωτερικό είναι λιτό, ως συνήθως στα μοντέλα της εταιρείας.
Η Tesla προσφέρει τρεις εκδόσεις του Cybertruck: RWD, AWD και το Cyberbeast. Το μοντέλο RWD κάνει το 0-96 Km/h σε 6,5″, με αυτονομία έως 402 Km. Η έκδοση AWD, απόδοσης 600 ίππων, μπορεί να επιταχύνει σε 3,9″ και να επιτύχει αυτονομία έως 547 Km. Η αυτονομία του Cyberbeast είναι έως 515 Km. Αυτά τα νούμερα είναι σαφώς μικρότερα από τα 800+ Km που είχε “προβλέψει” το 2021 η Tesla. Για να αμβλύνει τις εντυπώσεις, η εταιρεία θα προσφέρει και ένα “range extender”. Πρακτικά είναι μια εξωτερική, επιπλέον μπαταρία που θα τοποθετείται στην καρότσα και θα αυξάνει την αυτονομία στα 756 Km για το AWD μοντέλο και στα 708Km για το Cyberbeast. Δυστυχώς, η Tesla δεν μας έδωσε καμία άλλη πληροφορία γι’αυτό το αξεσουάρ, παρ’ότι είναι σημαντικό.
Τέλος, η τιμή. Επίσης απέχει πολύ από αυτό που είχε ανακοινώσει ο Musk προ ετών, αλλά η αλήθεια είναι πως δεν το περιμέναμε, καθώς η αγορά έχει αλλάξει σημαντικά έκτοτε. Σίγουρα, πάντως, οι €56.830 και οι €74.540 (RWD και AWD αντίστοιχα) δεν έχουν καμία σχέση με τις €37.000 που είχαν αρχικά ανακοινωθεί, ενώ το κορυφαίο Cyberbeast θα κοστίζει €93.180. Και αν θέλετε το RWD μοντέλο, θα πρέπει να περιμένετε μέχρι το 2025… Ακόμη, η Tesla παρέχει εγγύηση οχήματος τεσσάρων ετών ή 80.500 Km, ενώ η μπαταρία και η μονάδα κίνησης παραμένουν υπό εγγύηση για οκτώ χρόνια ή 241.400 Km.
Εμείς, πάντως, είμαστε περίεργοι να δούμε πως θα τα πάει και στο Euro NCAP…
Πιστεύετε πως άξιζε η τόσο μεγάλη αναμονή;
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: ArenaEV