Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως και δεν είναι τυχαίο που οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους προς αυτήν, πέραν των παραδοσιακών αγορών τους. Μάλιστα, αρκετές εκδόσεις μοντέλων προορίζονται μόνο για την Κίνα και δεν τις βλέπουμε στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ, αφού σχεδιάζονται για να καλύψουν τις ανάγκες των Κινέζων! Τίποτα από αυτά δεν προκαλεί εντύπωση αν δούμε τις πωλήσεις EVs στην Κίνα φέτος…
Νέο ρεκόρ πωλήσεων σημειώθηκε τον Ιούνιο με… 235.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Αυτά αντιστοιχούν στο 15% των συνολικών ταξινομήσεων και είναι αυξημένα κατά 160% σε σχέση με πέρυσι. Να σημειωθεί πως τα plug-in υβριδικά δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα στην Κίνα. Έτσι, από αυτό το 15%, μόλις το 3% αφορά τα υβριδικά και το 12% τα BEVs.
Από την αρχή του 2021 στην Κίνα έχουν πωληθεί 1.100.000 EVs, το 11% του συνόλου της αγοράς. Το μερίδιο των BEVs είναι 9% για φέτος, μέχρι στιγμής, ενώ οι προβλέψεις για όλο το 2021 κάνουν λόγο για 2-2,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν αναλογιστούμε ότι ο Δεκέμβριος είναι μακράν ο καλύτερος μήνας από πλευράς πωλήσεων EVs, τότε τα 2,5 εκ. είναι απόλυτα εφικτά.
Top 10 – Ιούνιος 2021 & Ιανούαριος-Ιούνιος 2021
Ποια μοντέλα κυριαρχούν, όμως, στην Κίνα; Η Tesla τα πάει εξαιρετικά και η είναι η μόνη μη-κινεζική εταιρεία στο Top 10. Το Model 3 είναι στη 2η θέση με 16.514 ταξινομήσεις για τον Ιούνιο και το Model Y στην 3η θέση με 11.623. Ωστόσο, το Wuling Hong Guang MINI EV, ένα πολύ μικρό EV πόλης, έχει περισσότερες πωλήσεις και από τα δύο μοντέλα της Tesla αθροιστικά (29.143). Λογικό, καθώς είναι σημαντικά φθηνότερο και απευθύνεται στον μέσο Κινέζο, ενώ εξυπηρετεί ιδιαίτερα στα ασφυκτικά αστικά κέντρα. Την 5άδα ολοκληρώνουν το BYD Qin Plus PHEV και το Li Xiang One EREV.
- Wuling Hong Guang MINI EV – 29,143
- Tesla Model 3 – 16,514
- Tesla Model Y – 11,623
- BYD Qin Plus PHEV – 9,269
- Li Xiang One EREV – 7,713
- Great Wall Ora Black Cat – 6,508
- Changan Benni EV – 6,358
- GAC Aion S – 5,916
- BYD Han (BEV) – 5,802
- BYD Song Pro PHEV – 5,450
Παρόμοια η κατάσταση και στο Top 10 του 2021:
- Wuling Hong Guang MINI EV – 181,810
- Tesla Model 3 – 84,844
- Tesla Model Y – 46,180
- BYD Han (BEV) – 38,665
- Great Wall Ora Black Cat – 31,994
- GAC Aion S – 30,452
- Li Xiang One EREV – 30,154
- Changan Benni EV – 29,147
- Chery eQ – 27,136
- BYD Qin Plus PHEV – 21,376
Παρά την προσπάθεια των ευρωπαίων κατασκευαστών, οι Κινέζοι επιμένουν… κινέζικα, εξαιρούμενης της Tesla που βρίσκεται πολύ ψηλά στην εκτίμησή τους, ως brand. Ακόμα κι έτσι, όμως, το potential αυτής της αγοράς είναι τόσο υψηλό που οι μεγάλοι κατασκευαστές δεν θα παραδώσουν τα όπλα έτσι εύκολα. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει ήδη και στην Ινδία, που είναι η 2η μεγαλύτερη αγορά οχημάτων πισω από την Κίνα. Άλλο ένα “πεδίο μάχης” για τους κατασκευαστές EVs και σίγουρα θα παρακολουθούμε τις εξελίξεις…
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: InsideEVs