Μέχρι και σήμερα, ένα μεγάλο “αγκάθι” για τους καταναλωτές όσον αφορά την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι… η τιμή τους. Πολλά είναι τα διαθέσιμα μοντέλα αυτή τη στιγμή, αλλά σε γενικές γραμμές, ακόμα και με την επιδότηση, απαιτούνται τουλάχιστον €25.000 για να αποκτήσει κάποιος ένα EV. Αφήνουμε εκτός εξίσωσης, βέβαια, τα μικρά city cars εκ Κίνας που πλέον μπορεί να δει κάποιος και στους ελληνικούς δρόμους και τα οποία κοστίζουν ακόμα και κάτω από €10.000, αλλά αντικειμενικά δεν μπορούν να συγκριθούν (ακόμα) με τα ευρωπαϊκά μοντέλα, σε επίπεδο άνεσης, ασφάλειας, επιδόσεων και δυνατοτήτων. Σε κάθε περίπτωση, ο πρώτος κατασκευαστής που θα προσφέρει ένα πραγματικά οικονομικό EV μπορεί να κερδίσει μεγάλο μερίδιο της αγοράς. Η Fiat έχει μακρά παράδοση στα προσιτά μοντέλα και απ’ότι φαίνεται ετοιμάζει το ηλεκτρικό Fiat Panda!
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, αναμένεται εντός της Άνοιξης του 2022. Θα τοποθετηθεί “κάτω” από το Fiat 500e με στόχο να κοστίζει κοντά στις €15.000. Έτσι, σε συνδυασμό και με την επιδότηση, θα προσελκύσει αρκετούς καταναλωτές. Για να φτάσει ένα σύγχρονο EV να κοστίζει τόσο, όμως, θα πρέπει να γίνουν παραχωρήσεις. Το Fiat ePanda (αν λέγεται έτσι) θα έχει λιτή σχεδίαση, με τα απολύτως απαραίτητα για οδηγό και επιβάτες και περιορισμένη παλέττα χρωμάτων.
“Σπαρτιάτικο” εσωτερικό, μεμβράνες σε αμάξωμα και ζάντες
Ο αγοραστής θα μπορεί να τροποποιήσει την εξωτερική του εμφάνιση μέσω του “4U” προγράμματος. Θα επιλέγει μεταξύ 4 διαφορετικών καλυμμάτων οροφής, 4 προφυλακτήρων, 4 wraps για τις ζάντες και 4 wraps για ολόκληρο το αυτοκίνητο! Ναι, καλά καταλάβετε, θα έρχεται με μεμβράνη από το εργοστάσιο, για μείωση του κόστους σε σχέση με το μεταλλικό χρώμα. Αυτά σύμφωνα με τα όσα μάθαμε το… μακρινό 2019 στη Γενεύη, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε.
“Περικοπές” θα γίνουν και στο εσωτερικό, όπου μάλλον θα απουσιάζει η μεγάλη, κεντρική οθόνη. Άλλωστε, στην εποχή της έλλειψης ημιαγωγών, κάτι τέτοιο θα δυσκόλευε το εγχείρημα ακόμα περισσότερο. Αντί αυτής θα υπάρχει το τυπικό, ψηφιακό dash “πίσω” από το τιμόνι. Δίπλα του, ένα dock για να τοποθετείτε το smartphone ή το tablet σας με ασφάλεια και άνεση.
Εν αναμονή των επίσημων πληροφοριών, μπορούμε απλά να ευχόμαστε για ένα ελκυστικό, ηλεκτρικό Fiat Panda με ικανοποιητικές δυνατότητες και μια πολύ προσιτή τιμή. Βέβαια, ο όμιλος Stellantis δεν είναι ο μόνος που προσπαθεί να φθάσει την entry-level EV αγορά. Είναι στόχος πολλών κατασκευαστών, οι οποίοι όμως δεν… βιάζονται να το πράξουν και περιμένουν να ωριμάσουν οι συνθήκες. Άλλωστε, το μεγαλύτερο μέρος του κόστους ενός EV αφορά την μπαταρία. Αυτό δεν επιτρέπει θεαματικά χαμηλές τιμές χωρίς σοβαρές εκπτώσεις σε ασφάλεια, άνεση, αυτονομία. Ακόμα και η Tesla θέλει να προσφέρει το προσιτό Model 2, με τιμή κοντά στις $20-25 χιλιάδες (στις ΗΠΑ). Μέχρι τώρα, βέβαια, αρκούμαστε σε… φήμες.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Electrek