Μπορεί να μην υπάρχει η απαιτούμενη ζήτηση αυτή τη στιγμή, αλλά οι σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα στην Ελλάδα αυξάνονται γρήγορα, τουλάχιστον όσον αφορά το κομμάτι των αυτοκινητοδρόμων της ηπειρωτικής χώρας.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο Πρόεδρος της Hellastron (Hellenic Association of toll road network), κ.Σταύρος Σταυρής, στην πρόσφατη Ηλεκτροκίνηση Expo, η εξυπηρέτηση των κατόχων ηλεκτρικών ή υβριδικών οχημάτων είναι μια από τις προτεραιότητες της εταιρείας αυτή τη στιγμή, εν όψει της αύξησης των EVs και στη χώρα μας.

Μέλη της Hellastron είναι 8 μεγάλες εθνικές “αρτηρίες” (Αττική Οδός, Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, Εγνατία Οδός, Νέα Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός και Κεντρική Οδός) με συνολικό μήκος αυτοκινητοδρόμων που αγγίζει τα 2.133,2 Km και ουσιαστικα καλύπτουν μεγάλο τμήμα της χώρας, από την Καλαμάτα και τη Σπάρτη μέχρι την Αλεξανδρούπολη, την Ηγουμενίτσα, τα Γιάννενα και τα σύνορα με τις γειτνιάζουσες βαλκανικές χώρες και την Τουρκία.

Η μείωση των εκπομπών ρύπων από τα οχήματα που χρησιμοποιούν τους προαναφερθέντες αυτοκινητόδρομους είναι “ψηλά” στην agenda της Hellastron και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να συνεισφέρουν στο στόχο αυτό, καθώς μπορούν να εκπέμπουν (άμεσα ή έμμεσα) έως και κάτω από 50 gr CO2 ανά διανυθέν Km, σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα που κατα μέσο όρο εκπέμπουν υπερδιπλάσια μάζα. 

Photographer: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Φυσικά, όπως έχουμε αναλύσει και σε σχετικό μας βίντεο για τα υπέρ και τα κατά της ηλεκτροκίνησης, οι εκπομπές αυτές εξαρτώνται από το πόσο “καθαρή” είναι η παραγωγή ενέργειας στη χώρα που κινείται (και φορτίζεται) το εκάστοτε όχημα.

Υπάρχοντες και μελλοντικοί σταθμοί φόρτισης

Σε κάθε περίπτωση και παρά τη μικρή ζήτηση και τις λίγες, σχετικά, πωλήσεις ηλεκτρικών/υβριδικών στην Ελλάδα (0,38% επί του συνόλου το 2018, 3.950 οχήματα), οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι είναι ήδη εξοπλισμένοι επαρκώς με σταθμούς φόρτισης, τοποθετημένους στα κατά τόπους Σ.Ε.Α. Σταθμοί φόρτισης υπάρχουν σε συνολικά 17 Σ.Ε.Α. αυτή τη στιγμή, με ταχυ-φορτιστές 50kW-920V DC και 43KW AC, ενώ σύντομα ακόμα 14 Σ.Ε.Α. θα προστεθούν σε αυτά. Σε ακόμα 26 μελετάται η τοποθέτηση σταθμών φόρτισης και άλλα 18 Σ.Ε.Α. που θα υπάρξουν μελλοντικά, θα διαθέτουν αντίστοιχους φορτιστές. Η συνολική επένδυση για τα μέλη της Hellatron θα ξεπεράσει τα €6,5 εκ.

Με την ολοκλήρωση όλων των παραπάνω, ο μέσος όρος απόστασης μεταξύ σταθμών φόρτισης στο ελληνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων θα πέσει στα 54 Km, από τα 150 Km που βρίσκεται σήμερα. Ταυτόχρονα, η μέση αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται χρόνο με το χρόνο (ήταν στα 117 Km το 2011 και στα 183 Km το 2017), οπότε το ενδεχομένο εξάντλησης της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού οχήματος θα καταστεί πολύ μικρό έως ελάχιστο, μέσα στα επόμενα χρόνια.

Αξίζει να σημειωθεί πως η ζήτηση υπερκαλύπτεται αυτή τη στιγμή, με τις φορτίσεις στα 17 Σ.Ε.Α. που διαθέτουν σταθμούς φόρτισης να είναι 10-12/μήνα τους καλοκαιρινούς μήνες και μόλις 3-5/μήνα κατά τους χειμερινούς. Το κόστος φόρτισης διαφέρει, όντας δωρεάν αυτή τη στιγμή στα Σ.Ε.Α. Ψαθόπυργου και στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, ενώ χρεώνεται €2,5 (πάγια χρεώση) ή €0,25/λεπτό στα υπόλοιπα Σ.Ε.Α.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.