Αν μη τι άλλο, η ταχύτατη υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης από τους περισσότερους κατασκευαστές οδηγεί συχνά και σε… οξύμωρες καταστάσεις. Τα EVs έχουν τεράστια ροπή, εξαιρετική επιτάχυνση αλλά ταυτόχρονα… πρέπει να είναι οικολογικά. Ένα τρανό παράδειγμα των παραπάνω φέρνει (μάλλον άθελά της) η Ford, η οποία κατέθεσε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που θα επιτρέπει το κλασικό “burnout” στα EVs της, όπως τη Mustang Mach-E.
Αντιλαμβάνεστε τις αντιφάσεις, φαντάζομαι. Τη στιγμή που ακόμα και τα ελαστικά ή τα τακάκια των φρένων γίνονται πιο “πράσινα” και οι κατασκευαστές περιορίζουν την απόδοση των EV σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, ώστε να μην είναι εφικτό το burnout, η βίαιη εκκίνηση και γενικότερα ή οποιαδήποτε ολίσθηση των ελαστικών, η Ford (και άλλοι κατασκευαστές, για να είμαστε δίκαιοι), αναζητά τρόπους να δελεάσει το παραδιακό κοινό των petrolheads και δη των… muscle car lovers.
Ford Line Lock
Το burnout με τους πίσω τροχούς είναι από τα… “must παιχνίδια” για πολλούς, αλλά ελάχιστα EVs το επιτρέπουν. Η θερμική Ford Mustang έχει το περίφημο “line lock” mode, το οποίο αυτόματα εμπλέκει τα εμπρός φρένα, επιτρέποντας όμως στα πίσω ελαστικά να ολισθήσουν σχεδόν ελεύθερα με το όχημα σε στάση. Πέραν του οτι η Mustang Mach-E είναι τετρακίνητη, εξηγήσαμε ήδη μερικούς από τους λόγους για τους οποίους τα EVs δεν κάνουν burnouts. Τεχνικά είναι πανεύκολο να επιτευχθεί, απλώς δεν το επιτρέπουν οι κατασκευαστές.
Η Ford, όμως, ανοίγει ένα “παραθυράκι”. Η πατέντα της με τίτλο “Electrified Vehicle Performance Mode With Intentional Wheel Spin for Tire Heating”, περιλαμβάνει σχέδια μιας Mustang Mach-E. Ταυτόχρονα περιγράφει πως το όχημα θα μπορεί να μπλοκάρει τους εμπρός τροχούς, να μην στέλνει καθόλου ισχύ σε αυτούς, ενώ θα επιτρέπει στους πίσω να περιστρέφονται, απενεργοποιώντας το traction control. Θα επιτρέπει, επίσης, το αντίστροφο! Burnout με τους εμπρός τροχούς, σαν το EV να ήταν FWD.
Η ολίσθηση των πίσω τροχών αλλά και η πλαγιολίσθηση είναι το “αλατοπίπερο” για κάθε RWD όχημα. Η θερμική Mustang του 2024, εκτός από το Line Lock, θα εξοπλίζεται και με το Electronic Drift Brake. Ουσιαστικά ένα “χειρόφρενο” που θα επιτρέπει κλείδωμα των πίσω τροχών για σκοπούς drifting και powersliding. Άραγε θα δούμε αυτά τα χαρακτηριστικά και στα EVs της Ford, αλλά και λοιπών κατασκευαστών;
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Foxnews