Τα πολυαναμενόμενα νέα μοντέλα της XiaomiMi Scooter Essential, Mi Scooter 1S και Mi Scooter Pro 2 είναι επιτέλους “εδώ” και μετά το “μεσαίο” Xiaomi Mi Scooter 1S που ήδη δοκιμάσαμε, είχαμε στα χέρια μας για αρκετές ημέρες και το “μικρό” μοντέλο, το Xiaomi Mi Scooter Essential. Και φυσικά, δε χάσαμε την ευκαιρία να κάνουμε μαζί του αρκετά χιλιόμετρα και να διαπιστώσουμε από “πρώτο χέρι” τις διαφορές του σε σχέση με το 1S αλλά και το αν μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις σας!

Όπως πάντα, το πατίνι της δοκιμής μας παραχώρησε η Info Quest Technologies, επίσημος αντιπρόσωπος των προϊόντων της Xiaomi στην Ελλάδα. Το Mi Scooter Essential είναι ήδη διαθεσιμο στα ελληνικά καταστήματα έναντι €349, €100 φθηνότερα από το Mi Scooter 1S. Αξίζει τα λεφτά του, όμως;

Πριν συνεχίσουμε με τους επιμέρους τομείς, σας συστήνουμε θερμά να διαβάστε πρώτα το review μας του Mi Scooter 1S αλλά και να δείτε το video του. Ο λόγος είναι απλός: Τα δύο πατίνια έχουν πολλές ομοιότητες και έτσι, πολλά από αυτά που αναφέρουμε στο review του 1S, ισχύουν και για το Essential. Δε θα κάνουμε… επανάληψη, λοιπόν, αλλά θα εστιάσουμε στις διαφορές τους. Γι’αυτό, αφήστε ανοικτό αυτό το tab και ρίξτε μια ματιά εδώ, στο review του 1S!

Κατασκευή και εργονομία

Οι διαστάσεις του Essential είναι οι ίδιες με του 1S, όπως ήταν αναμενόμενο. Το καλό είναι πως παραμένει η “ψηλή” κολώνα τιμονιού και έτσι το πατίνι μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα από αναβάτες με ύψος ακόμα και 1,80-1,90-2 μέτρων. Ο νέος μηχανισμός αναδίπλωσης είναι “παρών”, το στήριγμα του πίσω φτερού επίσης, το μαγνητικό πορτάκι φόρτισης είναι στον “στάνταρ” εξοπλισμό, όπως και η LCD οθόνη που παρέχει πληροφορίες στο χρήστη.

Ουσιαστικά, οι μόνες διαφορές που θα εντοπίσετε εξωτερικά, σχετικά εύκολα, είναι τα διαφορετικά χερούλια (είναι από σπογγώδες υλικό αντί των λαστιχένιων του 1S) και το κόκκινο “grip” στο thumb throttle.

Τέλος, στη συσκευασία θα βρείτε τον γνωστό φορτιστή των 71W, το hex κλειδί μαζί με τα βιδάκια της κολώνας τιμονιού, τον αντάπτορα επέκτασης της βαλβίδας του εμπρός τροχού, αλλά ΔΕΝ θα βρείτε το ανταλλακτικό σετ ελαστικού-σαμπρέλας, που αφαιρέθηκε από τα παρελκόμενα του Essential χάριν μείωσης του κόστους.

Τον τελευταίο μήνα δεχόμαστε σχεδόν καθημερινά ερωτήσεις και σχόλια όσον αφορά το Essential και τις διαφορές του με το 1S. Και ουσιαστικά όλοι θέλουν να μάθουν αν το Essential είναι αρκετό για καθημερινή μετακίνηση μέσα στην πόλη, ώστε να γλιτώσουν τα €100 που το “χωρίζουν” από το 1S. Προφανώς, στα τεχνικά χαρακτηριστικά βλέπουμε μικρότερη τελική ταχύτητα και μικρότερη αυτονομία, αλλά η ισχύς εμφανίζεται ίδια (250W, peak 500W). Τι ισχύει, τελικά;

Κινητήρας και επιδόσεις

Δοκιμάζοντας το Essential στις ίδιες διαδρομές με το 1S, μπορούμε να πουμε με ασφάλεια πως είναι σίγουρα πιο αργό. Πέρα από την τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 20 Km/h, η ισχύς του πατινιού, τουλάχιστον με το firmware που το δοκιμάσαμε, είναι μικρότερη. Σε ευθεία ή κατηφόρα, δε θα δείτε μεγάλες διαφορές. Αλλά στην πρώτη ανηφόρα, το Essential αρχίζει να “ζορίζεται” και εύκολα θα βρεθείτε να κινείστε με 15 ή με 10 Km/h. Η Xiaomi αναφέρει στο Global site της πως το Essential μπορεί να ανέβει σε κλίσεις έως 10 μοιρών (δηλαδή 17,6%). Δε γνωρίζουμε αν είναι τυπογραφικό λάθος ή όχι, αλλά με αναβάτη 76 κιλών και γεμάτη μπαταρία, κάτι τέτοιο ήταν πρακτικά αδύνατον. Αν έπρεπε να ορίσουμε μια κλίση την οποία μπορεί να ανέβει με ικανοποιητική ταχύτητα, αυτή θα ήταν γύρω στις 4-5 μοίρες.

Ίσως σε μελλοντικό firmware update η Xiaomi να αυξήσει την ισχύ του μοντέλου της, αλλά με βάση τα τωρινά δεδομένα, το Essential είναι ικανό για μικρές αποστάσεις εντός πόλης, αλλά χωρίς να “βγαίνετε” σε λεωφόρους και κεντρικές αρτηρίες, καθώς τα 20 Km/h είναι περιοριστικός παράγοντας για εσάς και την υπόλοιπη κυκλοφορία. Μπορείτε με άνεση να κινείστε σε γειτονιές και “στενά”, ή μέσα σε ένα μεγάλο κτιριακό συγκρότημα, σε πάρκα, σε ποδηλατόδρομους. Αρκεί να μη συναντήσετε έντονη ανωφέρεια… Για κάθε άλλη περίπτωση, χωρίς δεύτερη σκέψη, προτείνουμε το 1S ή το Pro 2.

Modes χρήσης

Το Mi Scooter Essential διαθέτει τα 3 γνωστά modes: Έχουμε το νέο Pedestrian mode που αντικαθιστά το Eco mode και προσφέρει ταχύτητα έως 5 Km/h. Προστέθηκε αποκλειστικά για ένα λόγο, ώστε να μπορείτε με ασφάλεια να κινείστε σε ένα πεζοδρόμιο/πεζόδρομο, με ταχύτητα που δεν δημιουργεί κίνδυνο για τους πεζούς. Στη συνέχεια, έχουμε το Drive mode με τελική έως 15 Km/h (σε ευθεία) και τέλος, το Sport mode με τη μέγιστη ροπή και τελική έως 20 Km/h. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα χρησιμοποιείτε το Sport mode, οπότε θα αναφέρουμε την πραγματική αυτονομία βάση αυτού.

Αυτονομία

Η μπαταρία του Essential είναι μικρότερη από του 1S αλλά και του παλαιότερου M365. Έχει χωρητικότητα 5.100mAh με τάση 36V με όλες τις απαραίτητες προστασίες υπερφόρτωσης, υπερθέρμανσης κ.λπ. Η εταιρεία ανακοινώνει αυτονομία 20 Km, η οποία μπορεί να επιτευχθεί υπό ιδανικές συνθήκες, με σταθερή ταχύτητα 15-20 Km/h σε ευθεία. Στην πράξη, όπως και για όλα τα ηλεκτρικά οχήματα, η αυτονομία είναι μικρότερη. Ρεαλιστικά, με αναβάτη 75 Kg, υπολογίστε γύρω στα 12-14 Km πραγματικής αυτονομίας, ανάλογα με τις διαδρομές σας, τις καιρικές συνθήκες (κρύο, ζέστη, “κόντρα” άνεμος), τα “σταμάτα-ξεκίνα” και τις ανηφόρες.

Ως εκ τούτου, το Essential είναι καλό για μικρές αποστάσεις, έως 10 Km ανά φόρτιση, ώστε να μην πέφτετε κάτω από το 50% (με αποτέλεσμα μικρότερη απόδοση). Το καλό της μικρότερης μπαταρίας είναι πως μειώνει το συνολικό βάρος του πατινιού κατά 0,5 Kg. Έτσι, αυτό ανέρχεται στα 12 Kg, καθιστώντας το Essential ένα από τα ελαφρύτερα, “καλά” πατίνια της αγοράς. Tο έτερο πλεονέκτημα είναι η μείωση του χρόνου φόρτισης. Από τις 5,5 ώρες του 1S πάμε στις 3,5 ώρες. Έτσι, μπορείτε να διανύετε άνετα π.χ. 5-7 Km για να πάτε στη δουλειά σας, να το επαναφορτίζετε εκεί και να επιστρέφετε. Ή να το χρησιμοποιείτε για μικρές διαδρομές (π.χ. delivery) και να το έχετε “στην πρίζα” όταν επιστρέφετε στη “βάση”.

Δείτε επίσης: Πως να αυξήσετε την αυτονομία του ηλεκτρικού σας οχήματος!

Αντίστοιχο είναι το κόστος πλήρους φόρτισης, όπως αναφέρεται στον σχετικό μας Πίνακα Κόστους Χρήσης πατινιών. Έτσι, έχουμε ένα κόστος ρεύματος ανά 100 Km που κυμαίνεται κοντά στα 25-30 cents.

Φρένα και φωτισμός

Κι εδώ έχουμε ακριβώς τα ίδια με το Mi Scooter 1S, οπότε τα φρένα θα σας υπερκαλύψουν με βάση τα 20 Km/h τελικής. Και τα LED φώτα είναι ίσως τα καλύτερα της κατηγορίας του Mi Scooter Essential, εμπρός και πίσω. Τέλος, τα νέα ανακλαστικά είναι και αυτά “στάνταρ” στα πατίνια της Xiaomi πλέον.

Άνεση χρήσης

Σε επίπεδο άνεσης χρήσης, τα λάστιχα των 8,5″ με σαμπρέλα είναι όσο πιο άνετα γίνεται, για τα δεδομένα τους. Σε συνδυασμό με τη στιβαρή κατασκευή θα περνάτε εύκολα πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος και μικρές λακκούβες, αλλά η πολύωρη χρήση μπορεί να σας κουράσει, ειδικά αν είστε χρήστης μεγαλύτερης ηλικίας. Ένα μικρό “tip” για να μη καταπονείτε τα γόνατα και τη μέση σας είναι να σηκώνεστε ελαφρά στις μύτες των ποδιών σας, λίγο πριν περάσετε πάνω από κάποια λακκούβα ή σαμαράκι!

Ωστόσο, να αναφέρουμε πως τα νέα λάστιχα δεν είναι ίδια με τα παλιά των M365 και M365 Pro. Είναι 3 φορές πιο ανθεκτικά σε τρυπήματα και σκισίματα. Έτσι, αν διατηρείτε σωστή την πίεση του αέρα, πολύ δύσκολα θα σας “πιάσει λάστιχο”.

Συμπέρασμα για το Xiaomi Mi Scooter Essential

Το Xiaomi Mi Scooter Essential είναι η “φθηνή” εναλλακτική του Mi Scooter 1S, για όσους πραγματικά θέλουν να αποκτήσουν ένα οικονομικό, αλλά ποιοτικό και αξιόπιστο πατίνι. Ωστόσο, η διαφορά στην απόδοση αλλά και στην αυτονομία σε σχέση με το 1S, δε δικαιολογούν απόλυτα τη διαφορά στην τιμή τους. Ο ανταγωνισμός κοντά στα €400 έχει αυξηθεί τους τελευταίους μήνες και παρ’ότι το 1S παραμένει το πιο “value for money” πατίνι της entry-level κλάσης, δε μπορούμε να πούμε το ίδιο και για το Essential.

Ξεχωρίζει χάρη στην ποιότητα, τα φρένα, τα φώτα, τα λάστιχα και την οθόνη του, αλλά αν θέλετε να διανύετε μεγάλες αποστάσεις ή έχετε ανηφόρες στη διαδρομή σας, το 1S ή το Pro 2 είναι σαφώς καλύτερες λύσεις και δε θα μετανιώσετε την αγορά τους. Από την άλλη το Essential είναι εξαιρετικό από πλευράς φορητότητας/ευελιξίας. Mεταφέρεται πανεύκολα και η ταχύτητα των 20 Km/h το καθιστά ακόμα πιο ασφαλές για αρχάριους ή για χρήστες μικρής ηλικίας. Και, προφανώς, είναι φθηνότερο “δώρο” από το 1S, αν θέλετε να το προσφέρετε σε κάποιον. Εμείς, άλλωστε, το κρίνουμε “αυστηρά”, σαν μέσο μετακίνησης ενός ενήλικα και όχι σαν “παιχνίδι”.

Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News!

Δείτε επίσης:

Αφιέρωμα: Οδική ασφάλεια με ηλεκτρικό πατίνι!

Τέλος, μείνετε “συντονισμένοι” στη σελίδα μας αλλά και στο YouTube channel μας για το review του Xiaomi Mi Scooter Pro 2 που “έρχεται” σε λίγες μέρες!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.