Το Ευρωκοινοβούλιο μόλις ενέκρινε νέους κανονισμούς για το δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε όλη την επικράτεια της Ε.Ε. Οι νέοι κανονισμοί ορίζουν την ισχύ και την απόσταση μεταξύ φορτιστών, ενώ θα ωθήσουν και στην απλοποίηση των πληρωμών, η οποία σήμερα είναι ένας “πονοκέφαλος” για πολλούς κατόχους EVs.
Από την 31/12/2025 θα πρέπει να υπάρχουν σταθμοί φόρτισης συνολικής ισχύος τουλάχιστον 400 ΚW, με τουλάχιστον 150 KW ανά “πρίζα”, κάθε 60 Km κατά μέγιστον, κατά μήκος του ευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (TEN-T, Trans-European Transport Network). Στην Ελλάδα αυτό περιλαμβάνει τις κύριες οδικές αρτηρίες που ενώνουν την Αθήνα με την Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, την Θεσσαλονίκη με την Ηγουμενίτσα και με τις γειτονικές μας χώρες. Από 31/12/2027, η ισχύς θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 600KW ανά σταθμό και 150KW ανά “πρίζα”.
Όσον αφορά τους “δευτερεύοντες” δρόμους του TEN-T, θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος. Το 50% θα πρέπει να έχει 300 KW/150 KW φορτιστές, το πολύ ανά 60 Km, μέχρι τις 31/12/2027, ενώ για το 100% θα φτάσουμε στο τέλος του 2030. Μέχρι το τέλος του 2035 θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον 600/150KW φορτιστές το πολύ ανά 60 Km σε όλο το δίκτυο ΤΕΝ-Τ. Από την υποχρεώση θα μπορούν να εξαιρεθούν σημεία χαμηλής κυκλοφορίας ή σημεία που “δεν έχει νόημα, κοινωνικοοικονομικά”, να τοποθετηθούν ταχυφορτιστές.
Στο “πονεμένο” θέμα των πληρωμών που ταλαιπωρεί αρκετούς χρήστες και στην Ελλάδα (κατοίκους αλλά και τουρίστες/επισκέπτες), ο νέος κανονισμός ορίζει οτι η πληρωμή θα πρέπει να μπορεί να γίνεται μέσω τραπεζικής κάρτας ή ανέπαφης συναλλαγής (smartphone με NFC, για παράδειγμα), χωρίς να απαιτείται συνδρομή ή λογαριασμός στον πάροχο από τον χρήστη.
Επιπλέον, οι πάροχοι θα είναι υποχρεωμένοι να αναφέρουν ρητά και ξεκάθαρα το κόστος φόρτισης, όπως και τον χρόνο αναμονής (εκτιμώμενο) αλλά και τη διαθεσιμότητα. Αυτές οι πληροφορίες θα πρέπει να είναι διαθέσιμες online για κάθε χρήστη.
Προβλέψεις στον κανονισμό υπάρχουν και για το δίκτυο φόρτισης βαρέων οχημάτων, το οποίο θα πρέπει να έχει σημεία φόρτισης τουλάχιστον 350 KW ανά 60 Km “core” οδών και ανά 100 Km δευτερευόντων οδών του ΤΕΝ-Τ. Επίσης προβλέπεται η ανάπτυξη δικτύου φόρτισης σε λιμάνια και αεροδρόμια, αλλά και δικτύου ανεφοδιασμού με υδρογόνο.
Ο κανονισμός είναι τμήμα της πολιτικής “Fit for 55” που στοχεύει σε μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 55% μέχρι το 2030 και κατά 100% μέχρι το 2050. Απομένουν τυπικές διαδικασίες ώστε να εφαρμοστούν όλα τα παραπάνω πανευρωπαϊκά ως νομοθεσία.
Σας αρέσουν τα άρθρα μας; Ακολουθήστε μας στο Google News, στο YouTube, στο Facebook και στο Instagram!
Δείτε επίσης:
Πηγή: Europa.eu
ταχυφορτιστές