Το Smart brand της Mercedes-Benz είναι ένα από τα πρώτα “sub-brands” που παγκοσμίως που κέρδισαν μεγάλο μερίδιο αγοράς, τα τελευταία 20 χρόνια, με τις πωλήσεις των διθέσιων μοντέλων ουσιαστικά να δημιουργούν και την κατηγορία του μικρού αυτοκινήτου πόλης. Εκατομμύρια Smart(s) κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης ενώ επιτυχία γνώρισαν και στις ΗΠΑ.
Στη θεωρία, θα ήταν ιδανικά ώστε να γίνουν τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Mercedes-Benz. Είναι ελαφριά, δε χρειάζεται να έχουν τεράστια αυτονομία καθώς κινούνται εντός αστικών κέντρων και δεν είναι φτιαγμένα για να μεταφέρουν μεγάλα φορτία. Στην πράξη, η εταιρεία το τόλμησε στις ΗΠΑ το 2017, μετατρέποντας τα μοντέλα της σε ηλεκτρικά, όμως η αγορά δεν “αγκάλιασε” αυτό το εγχείρημα, τόσο από πλευράς πελατών, όσο και αντιπροσώπων.
MB+Geely= Electric Smart!
Η Mercedes-Benz, όμως, πιστεύει στην ηλεκτροκίνηση και επιμένει στο να κάνει τα Smart ηλεκτρικά. Για το λόγο αυτό ένωσε τις δυνάμεις με τον κινέζικο κολοσσό Geely Holding (η οποία κατέχει και το 10% της Daimler, μητρικής εταιρείας της MB, από πέρυσι), δημιουργώντας μια νέα εταιρεία που θα αφορά τα ηλεκτρικά Smart και επενδύοντας, σε πρώτη φάση, περίπου €700 εκ. σε αυτήν.
Τα νέα μοντέλα θα σχεδιάζονται από τη Mercedes-Benz και θα αναπτύσσονται/κατασκευάζονται από τους μηχανικούς της Geely, κυρίως εντός Κίνας. Ωστόσο, θα πωλούνται κανονικά και εκτός Κίνας, στην παγκόσμια αγορά, ενώ ορισμένα μοντέλα θα “μεγαλώσουν” σε διαστάσεις, εισερχόμενα στην κατηγορία “B”, ώστε να εξυπηρετούν περισσότερες ανάγκες των χρηστών.
Το 2020 θα είναι η χρονιά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων… αλλά, πως;
Από πλευράς Mercedes-Benz, η κίνηση είναι λογική καθώς μειώνει το κόστος παραγωγής, επωφελείται της τεχνογνωσίας της Geely όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα και φυσικά “ανοίγει” μια πόρτα στην τεράστια αγορά της Κίνας, όπου η ηλεκτροκίνηση είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη και η οικονομική ισχύς των κατοίκων της έχει αυξηθεί.
Η Geely, από την άλλη, συνεχίζει να “απλώνει τα δίχτυα της” στην παγκόσμια αγορά μέσω της εξαγοράς ή συνεργασίας με μεγάλα, παραδοσιακά brands, όπως έχει κάνει και με τις Volvo/Polestar, φέρνοντας, ταυτόχρονα, την παραγωγή των οχημάτων στην Κίνα.
“Win-win”, λοιπόν, μια τέτοια κατάσταση. Θα αποδειχθεί αμοιβαία επωφελής και για τις δυο πλευρές, όμως, μακροπρόθεσμα; Και ποια θα είναι τα πλεονεκτήματα απέναντι στους κατασκευαστές που διατηρούν την παραγωγή ηλεκτρικών “in-house”;
Πηγή: Elektrek