Σε μια προσπάθεια της να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της μετακίνησης στην εποχή της πανδημίας και έπειτα από αυτήν, η κυβέρνηση στο Ην.Βασίλειο δείχνει να στρέφεται μακριά από τα ΙΧ και προς τα ποδήλατα αλλά και τα ηλεκτρικά πατίνια.
Η κυβέρνηση του Boris Johnson παρουσίασε το πλάνο της για επένδυση 2 δις λιρών για την επέκταση του δικτύου ποδηλατόδρομων στην επικράτεια του Ην.Βασιλείου, ενθαρρύνοντας τους πολίτες να επιλέγουν ποδήλατο ή πατίνι αντί του ΙΧ ή των ΜΜΜ, στα οποία παραδοσιακά ο συνωστισμός είναι έντονος, ειδικά τις ώρες αιχμής.
Ο Υπουργός Μεταφορών της χώρας, Grant Shapps, προέβη στις σχετικές δηλώσεις το περασμένο Σάββατο, ενθουσιάζοντας τους υπέρμαχους της χρήσης ποδηλάτου για τις καθημερινές μετακινήσεις. Ήδη “pop-up” λωρίδες για ποδήλατα έχουν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους σε διάφορες πόλεις μέσω ειδικής σήμανσης, με τη μετατροπή λωρίδων που προορίζονταν για τα αυτοκίνητα μέχρι σήμερα. Αυτό θα ισχύσει προσωρινά μέχρι να δημιουργηθούν νέοι ποδηλατόδρομοι αλλά και “πιλοτικά” ώστε να εξαχθούν χρήσιμα συμπερασμάτα για το όφελος των μέτρων.
Νομιμοποίηση των ηλεκτρικών πατινιών
Επιπλέον, η κυβέρνηση δείχνει επιτέλους να υποχωρεί στις πιέσεις των κατόχων ηλεκτρικών πατινιών, επιταχύνοντας τις διαδικασίες για τη νομιμοποίηση της χρήσης τους σε δημόσιους δρόμους, η οποία απαγορεύεται αυτή τη στιγμή. Υπενθυμίζουμε πως αρκετοί αναβάτες πατινιών έχουν δεχθεί υψηλά πρόστιμα, πόντους στο δίπλωμά τους αλλά και κατάσχεση του οχήματός τους τον τελευταίο 1,5 χρόνο, όμως οι τρέχουσες συνθήκες καθιστούν επιβλητική την αναθεώρηση του νόμου, άμεσα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ξεκινά ήδη δοκιμαστική περίοδος σε ορισμένες πόλεις του Ην.Βασιλείου όπου τα πατίνια θα επιτρέπονται να κυκλοφορούν, αρκεί η ταχύτητά τους να μη ξεπερνά τα 25 km/h, όριο που έχει επικρατήσει σε πολλές χώρες της Ευρώπης μέχρι στιγμής. Στη συνέχεια, η κυβέρνηση θα πρέπει να οριστικοποιήσει το θεσμικό πλαίσιο εντός του οποίου θα χρησιμοποιούνται τα πατίνια.
Διαβάστε επίσης: Έρχονται ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα, πεζοδρομούνται Ερμού και Αθηνάς
Αξίζει να σημειωθεί πως ο περιορισμός κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια του lockdown οδήγησε σε μείωση της κίνησης στους δρόμους και των ατμοσφαιρικών ρύπων (κατά 60%), όμως αρκετές περιβαλλοντικές οργανώσεις ανησυχούν για την επιστροφή στην πρότερη κατάσταση μετά την υποχώρηση της πανδημίας. Έτσι, προτείνουν νέο όριο 32 Km/h στις κατοικημένες περιοχές και απαγόρευση των πωλήσεων οχημάτων με ΚΕΚ μέχρι το 2030, εις όφελος της ηλεκτροκίνησης.
Επίσης, ένα 58% των Βρετανών υποστηρίζει τη δημιουργία ποδηλατολωρίδων στους κύριους δρόμους των πόλεων και την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για υποδομές που αφορούν πεζούς και ποδηλάτες.
Πηγή: TheGuardian